Cele promocyjne w zadaniach własnych gminy - środki finansowe muszą być wydawane efektywnie

O skutecznym informowaniu, np. o walorach danej gminy, można mówić wtedy, gdy przekłada się to na poprawę wizerunku gminy, co z kolei przynosi nowe inwestycje i miejsca pracy, zwiększa wpływy podatkowe, daje wzrost liczby turystów czy mieszkańców.

Aktualizacja: 16.06.2021 10:22 Publikacja: 16.06.2021 00:01

Cele promocyjne w zadaniach własnych gminy - środki finansowe muszą być wydawane efektywnie

Foto: Fot. Shutterstock

Jednym z podstawowych zadań samorządu gminnego jest jego promocja (art. 7 ust. 1 pkt 18 u.s.g.). Zadanie to zostało nałożone na gminy w 2001 r. i stało się przedmiotem licznych kontroli Najwyższej Izby Kontroli. Do głównych problemów identyfikowanych przez NIK należy nieefektywność wydatkowania środków publicznych, w tym niezgodne z przepisami udzielanie zamówień publicznych na cele promocyjne.

Bez jasnej definicji

Pozostało 95% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Administracja
Dotacje oświatowe. Na co wolno przeznaczyć, jak rozliczyć, jak wygląda kontrola RIO?
Administracja
Nadzór architektoniczno-budowlany. Jakie ma obowiązki i uprawnienia? Kiedy rozbiórka samowoli budowlanej?
Administracja
To władze związku zawodowego muszą dbać o aktualność adresu?
Administracja
Jak utrzymać dobrą kondycję finansową gminy?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Administracja
Czy wartość kursu językowego dla pracownika może być zwolniona z PIT?