Reklama

Cele promocyjne w zadaniach własnych gminy - środki finansowe muszą być wydawane efektywnie

O skutecznym informowaniu, np. o walorach danej gminy, można mówić wtedy, gdy przekłada się to na poprawę wizerunku gminy, co z kolei przynosi nowe inwestycje i miejsca pracy, zwiększa wpływy podatkowe, daje wzrost liczby turystów czy mieszkańców.

Aktualizacja: 16.06.2021 10:22 Publikacja: 16.06.2021 00:01

Cele promocyjne w zadaniach własnych gminy - środki finansowe muszą być wydawane efektywnie

Foto: Fot. Shutterstock

Jednym z podstawowych zadań samorządu gminnego jest jego promocja (art. 7 ust. 1 pkt 18 u.s.g.). Zadanie to zostało nałożone na gminy w 2001 r. i stało się przedmiotem licznych kontroli Najwyższej Izby Kontroli. Do głównych problemów identyfikowanych przez NIK należy nieefektywność wydatkowania środków publicznych, w tym niezgodne z przepisami udzielanie zamówień publicznych na cele promocyjne.

Bez jasnej definicji

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Problem z opodatkowaniem CFC. Niekonsekwentne regulacje to problem dla podatników i fiskusa
Administracja
Jak zawiadomić rodziców o likwidacji szkoły?
Administracja
Samorząd może czynić inwestycje na cudzej działce
Administracja
Konfiskata telefonu w szkole niezgodna z prawem. Wkrótce sytuacja się zmieni?
Administracja
Gmina nie ma pełnej swobody w prowadzeniu polityki przestrzennej
Reklama
Reklama
Reklama