Reklama
Rozwiń
Reklama

Pomoc finansowa dla przedsiębiorstw nie może być uzależniona od danych zawartych w urzędzowych bazach

To, jaką działalność rzeczywiście prowadzi przedsiębiorca ubiegający się o wsparcie w pandemii, nie zależy tylko od wpisu do rejestru. Można go podważyć innym dowodem.

Aktualizacja: 02.06.2021 11:09 Publikacja: 02.06.2021 00:01

Pomoc finansowa dla przedsiębiorstw nie może być uzależniona od danych zawartych w urzędzowych bazach

Foto: 41144157

Dla firm poszkodowanych przez pandemię i wprowadzane w związku z nią ograniczenia liczy się każda pomoc. Ta od państwa została jednak obwarowana pewnymi warunkami, a po ponad roku od ataku koronawirusa kolejne spory sądowe pokazują, że nie każdy przedsiębiorca mógł im sprostać. Czasami to, co miało im życie ułatwiać, pozbawiało wsparcia. Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z 13 maja 2021 r. potwierdza jednak, że firma, która przez zapisy w oficjalnych rejestrach została pozbawiona pomocy, nie jest na straconej pozycji. Wynika z niego bowiem jasno, że urzędnicy oceniający wnioski o wsparcie nie mogą kurczowo trzymać się tylko danych z ewidencji. I choć orzeczenie dotyczy covidowych ulg w spłacie składek ZUS, może przełożyć się też na setki innych spraw, w których pomoc była uzależniona od kodów PKD.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Administracja
Samorząd fizjoterapeutów powinien udostępnić dokumenty z audytu
Administracja
Jak odbudować zaufanie obywatela do administracji?
Administracja
W postępowaniu dyscyplinarnym nauczycieli pokrzywdzony uczeń bez żadnych praw
Administracja
Spółka komunalna pod lupą CBA
Administracja
Czy okoliczności związane z doręczeniem decyzji mogą być przyczyną stwierdzenia jej nieważności?
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama