Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Sprawy, których charakter pozwala na prowadzenie mediacji pomiędzy organem a stroną, ograniczają się wyłącznie do tych regulacji, w których ustawodawca przyznał organom administracyjnym pewien zakres swobody w orzekaniu.

Publikacja: 07.09.2020 17:15

Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Foto: Adobe Stock

Mediacja jako metoda rozwiązywania sporów w sprawach administracyjnych została wprowadzona do polskiego porządku prawnego od dnia 1 czerwca 2017 r. modyfikując sposób załatwiania spraw w drodze decyzji administracyjnej. W sprawach takich nadal wydawane są decyzje administracyjne, jednakże sposób ustalania stanu faktycznego oraz dokonywania wykładni przepisów prawa, uległ całkowitej nowelizacji.

Cele i oczekiwania ustawodawcy

Pozostało 97% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Marek Kutarba: Przełomowe orzeczenie TSUE ws. odszkodowań w zamówieniach publicznych
Administracja
Gdy korepetycji udziela ktoś inny, nie ma preferencji w VAT
Administracja
Nie można zawężać preferencji, ale nie każdy z niej skorzysta
Administracja
Radny nie zawsze jest chroniony przed zwolnieniem
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Administracja
Zmiana jednego słowa nie może decydować o cofnięciu dofinansowania
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje