Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Sprawy, których charakter pozwala na prowadzenie mediacji pomiędzy organem a stroną, ograniczają się wyłącznie do tych regulacji, w których ustawodawca przyznał organom administracyjnym pewien zakres swobody w orzekaniu.

Publikacja: 07.09.2020 17:15

Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Foto: Adobe Stock

Mediacja jako metoda rozwiązywania sporów w sprawach administracyjnych została wprowadzona do polskiego porządku prawnego od dnia 1 czerwca 2017 r. modyfikując sposób załatwiania spraw w drodze decyzji administracyjnej. W sprawach takich nadal wydawane są decyzje administracyjne, jednakże sposób ustalania stanu faktycznego oraz dokonywania wykładni przepisów prawa, uległ całkowitej nowelizacji.

Cele i oczekiwania ustawodawcy

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Przed służbą cywilną stoją nowe wyzwania
Administracja
Administracja musi nadążyć za zmianami. Kogo i na jakie stanowiska szkoli KSAP?
Administracja
Zagraniczne staże i praktyki dla niepracujących młodych. Nowa oferta WUP
Administracja
Elastyczne zatrudnienie i praca z domu - weź pieniądze z UE w lubuskim
Administracja
Kariera w służbie cywilnej. Przekazywanie pałeczki w sztafecie