Reklama
Rozwiń
Reklama

Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Sprawy, których charakter pozwala na prowadzenie mediacji pomiędzy organem a stroną, ograniczają się wyłącznie do tych regulacji, w których ustawodawca przyznał organom administracyjnym pewien zakres swobody w orzekaniu.

Publikacja: 07.09.2020 17:15

Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Foto: Adobe Stock

Mediacja jako metoda rozwiązywania sporów w sprawach administracyjnych została wprowadzona do polskiego porządku prawnego od dnia 1 czerwca 2017 r. modyfikując sposób załatwiania spraw w drodze decyzji administracyjnej. W sprawach takich nadal wydawane są decyzje administracyjne, jednakże sposób ustalania stanu faktycznego oraz dokonywania wykładni przepisów prawa, uległ całkowitej nowelizacji.

Cele i oczekiwania ustawodawcy

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Reklama
Reklama