Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Sprawy, których charakter pozwala na prowadzenie mediacji pomiędzy organem a stroną, ograniczają się wyłącznie do tych regulacji, w których ustawodawca przyznał organom administracyjnym pewien zakres swobody w orzekaniu.

Publikacja: 07.09.2020 17:15

Mediacja jako nowa forma załatwiania spraw administracyjnych w Polsce

Foto: Adobe Stock

Mediacja jako metoda rozwiązywania sporów w sprawach administracyjnych została wprowadzona do polskiego porządku prawnego od dnia 1 czerwca 2017 r. modyfikując sposób załatwiania spraw w drodze decyzji administracyjnej. W sprawach takich nadal wydawane są decyzje administracyjne, jednakże sposób ustalania stanu faktycznego oraz dokonywania wykładni przepisów prawa, uległ całkowitej nowelizacji.

Cele i oczekiwania ustawodawcy

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami