Aktualizacja: 06.07.2020 13:28 Publikacja: 06.07.2020 17:30
Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski
W ostatnim czasie pojawiają się głosy, że w związku z wyrokiem TSUE z 21 marca 2019 r. w sprawach połączonych C?266/17 i C?267/17 obecnie nie jest dopuszczalne udzielanie bezpośrednich zamówień (tzw. zamówień „in-house") na usługi publicznego transportu autobusowego. Poglądy wynikają z braku rozważenia istoty zagadnienia i są zasadniczo błędne. We wspomnianej sprawie TSUE rozstrzygał spór interpretacyjny, który powstał w judykaturze niemieckiej, na gruncie art. 5 rozporządzenia PE i Rady nr 1370/2007. Niektóre sądy niemieckie wywodziły, że art. 5 ust. 2 jest przepisem szczególnym w stosunku do dyrektyw w sprawie zamówień publicznych (obecnie dyrektywy nr 24/2014 i 25/2014) i należy go stosować również w przypadku udzielania zamówień in-house na transport autobusowy lub tramwajowy. Inne sądy niemieckie były zdania, że – ze względu na wyłączenie w art. 5 ust. 1 tego rozporządzenia – do bezpośredniego udzielania zamówień na transport autobusowy lub tramwajowy należy stosować zasady określone w dyrektywach (obecnie art. 28 i 29 dyrektywy sektorowej).
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas