Aktualizacja: 06.07.2020 13:28 Publikacja: 06.07.2020 17:30
Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski
W ostatnim czasie pojawiają się głosy, że w związku z wyrokiem TSUE z 21 marca 2019 r. w sprawach połączonych C?266/17 i C?267/17 obecnie nie jest dopuszczalne udzielanie bezpośrednich zamówień (tzw. zamówień „in-house") na usługi publicznego transportu autobusowego. Poglądy wynikają z braku rozważenia istoty zagadnienia i są zasadniczo błędne. We wspomnianej sprawie TSUE rozstrzygał spór interpretacyjny, który powstał w judykaturze niemieckiej, na gruncie art. 5 rozporządzenia PE i Rady nr 1370/2007. Niektóre sądy niemieckie wywodziły, że art. 5 ust. 2 jest przepisem szczególnym w stosunku do dyrektyw w sprawie zamówień publicznych (obecnie dyrektywy nr 24/2014 i 25/2014) i należy go stosować również w przypadku udzielania zamówień in-house na transport autobusowy lub tramwajowy. Inne sądy niemieckie były zdania, że – ze względu na wyłączenie w art. 5 ust. 1 tego rozporządzenia – do bezpośredniego udzielania zamówień na transport autobusowy lub tramwajowy należy stosować zasady określone w dyrektywach (obecnie art. 28 i 29 dyrektywy sektorowej).
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas