Aktualizacja: 09.03.2020 14:37 Publikacja: 09.03.2020 16:00
Foto: AdobeStock
Organ prowadzący szkołę tj. wójt (burmistrz, prezydent miasta) typuje swoich trzech przedstawicieli w skład komisji konkursowej przeprowadzającej konkurs na dyrektora szkoły. Mogą nimi być pracownicy jednostki zapewniającej obsługę organu prowadzącego i pomoc w wykonywaniu jego ustawowych zadań. Nie może natomiast do składu komisji jako przedstawiciel organu prowadzącego być powołany sam wójt, a także radny rady gminy.
Stanowisko dyrektora szkoły podstawowej lub przedszkola powierza organ prowadzący tę jednostkę (art. 63 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2014 r. Prawo oświatowe; dalej: u.p.o.). W przypadku szkół i przedszkoli prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego kompetencje organu prowadzącego określone w tym przepisie wykonuje odpowiednio: wójt (burmistrz, prezydent miasta), zarząd powiatu, zarząd województwa (art. 29 ust. 1 pkt 2 u.p.o.).
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas