Aktualizacja: 09.03.2020 14:37 Publikacja: 09.03.2020 16:00
Foto: AdobeStock
Organ prowadzący szkołę tj. wójt (burmistrz, prezydent miasta) typuje swoich trzech przedstawicieli w skład komisji konkursowej przeprowadzającej konkurs na dyrektora szkoły. Mogą nimi być pracownicy jednostki zapewniającej obsługę organu prowadzącego i pomoc w wykonywaniu jego ustawowych zadań. Nie może natomiast do składu komisji jako przedstawiciel organu prowadzącego być powołany sam wójt, a także radny rady gminy.
Stanowisko dyrektora szkoły podstawowej lub przedszkola powierza organ prowadzący tę jednostkę (art. 63 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2014 r. Prawo oświatowe; dalej: u.p.o.). W przypadku szkół i przedszkoli prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego kompetencje organu prowadzącego określone w tym przepisie wykonuje odpowiednio: wójt (burmistrz, prezydent miasta), zarząd powiatu, zarząd województwa (art. 29 ust. 1 pkt 2 u.p.o.).
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas