Aktualizacja: 09.03.2020 14:37 Publikacja: 09.03.2020 16:00
Foto: AdobeStock
Organ prowadzący szkołę tj. wójt (burmistrz, prezydent miasta) typuje swoich trzech przedstawicieli w skład komisji konkursowej przeprowadzającej konkurs na dyrektora szkoły. Mogą nimi być pracownicy jednostki zapewniającej obsługę organu prowadzącego i pomoc w wykonywaniu jego ustawowych zadań. Nie może natomiast do składu komisji jako przedstawiciel organu prowadzącego być powołany sam wójt, a także radny rady gminy.
Stanowisko dyrektora szkoły podstawowej lub przedszkola powierza organ prowadzący tę jednostkę (art. 63 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2014 r. Prawo oświatowe; dalej: u.p.o.). W przypadku szkół i przedszkoli prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego kompetencje organu prowadzącego określone w tym przepisie wykonuje odpowiednio: wójt (burmistrz, prezydent miasta), zarząd powiatu, zarząd województwa (art. 29 ust. 1 pkt 2 u.p.o.).
Konkurs ustawiany pod konkretną osobę nie gwarantuje jej zatrudnienia. Istnieje ścieżka prawna, która umożliwia...
Uzasadnienie informacji o wyniku naboru nie daje odpowiedzi na pytanie o zastosowane metody i techniki naboru or...
Od budowy infrastruktury poprawiającej bezpieczeństwo na drogach wojewódzkich, przez inwestycje w parkingi P+R,...
Proces legislacyjny z perspektywy urzędnika służby cywilnej wymaga zmian. Pierwszym krokiem jest elektronizacja...
Muzeum, nabywając dzieło sztuki, niejednokrotnie wypłaca zbywcy wynagrodzenie z tytułu autorskich praw majątkowy...
Kwoty wypłaconych nagród i premii dla głównej księgowej samorządowej biblioteki to informacja publiczna.
Rozpoczął się nabór wniosków w programie łączącym regiony z Polski i Czech. Projekty na wsparcie ochrony środowi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas