Reklama
Rozwiń
Reklama

PPP: dlaczego podmioty publiczne powinny sięgać po formułę partnerstwa publiczno-prywatnego?

W polskiej rzeczywistości najczęstszym powodem wykorzystywania przez podmioty publiczne formuły partnerstwa publiczno-prywatnego jest brak wystarczających środków budżetowych na realizację przedsięwzięcia i możliwość ujęcia inwestycji poza bilansem jednostki.

Publikacja: 09.12.2019 17:30

PPP: dlaczego podmioty publiczne powinny sięgać po formułę partnerstwa publiczno-prywatnego?

Foto: 123rf

Tego rodzaju motywacje nie powinny być najważniejszymi kryteriami wyboru PPP jako metody na zapewnienie usług publicznych na bazie wybudowanej czy zmodernizowanej infrastruktury. Przyjrzyjmy się zatem tym korzyściom, które mogą dawać podmiotom publicznym pozytywną motywację do realizacji projektów PPP. Mogą one wynikać ze sposobu sfinansowania takiej inwestycji (wykorzystanie kapitału prywatnego, rozłożenie kosztów inwestycyjnych w długim okresie czasu). Można je również odnieść do usprawnienia procesu przygotowania i realizacji inwestycji, jak również zarządzania i utrzymania w okresie operacyjnym.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Reklama
Reklama
Reklama