Reklama

Sprzedaż praw autorskich wytworzonych we własnym zakresie - jak zakwalifikować w CIT

Kwalifikacja poszczególnych zdarzeń gospodarczych do odpowiedniego źródła przychodów może budzić wątpliwości interpretacyjne. Przez długi czas dotyczyły one także przychodów z takich transakcji związanych z oprogramowaniem.

Publikacja: 24.09.2019 17:30

Sprzedaż praw autorskich wytworzonych we własnym zakresie - jak zakwalifikować w CIT

Foto: 123RF

Od 1 stycznia 2018 r. z ogółu przychodów i kosztów ich uzyskania podatnicy CIT wyodrębniają przychody z zysków kapitałowych i koszty ich uzyskania. Podatnicy ci odrębnie ustalają dochód/stratę ze źródła jakim są „zyski kapitałowe" i odrębnie dochód/stratę z pozostałych źródeł. Ma to takie znaczenie w praktyce, że jeżeli przykładowo podatnik CIT z jednego z tych źródeł uzyska stratę, z drugiego natomiast dochód, to uzyskanego w ten sposób dochodu nie może pomniejszyć o stratę z tego drugiego źródła i – w rezultacie – podatek dochodowy musi odprowadzić od całego dochodu będącego przedmiotem opodatkowania. Z tego powodu przypisanie uzyskanego przychodu do odpowiedniego źródła przychodów ma tak istotne znaczenie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama