Przeciwdziałanie praniu pieniędzy – rewolucja na miarę RODO

Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przeciwdziałania korzystaniu z systemu finansowego w celu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu nałoży na instytucje zobowiązane sporo nowych obowiązków, w tym weryfikację pracowników oraz raportowanie wszelkich bliskich stosunków prywatnych lub zawodowych nawiązywanych z klientami.

Publikacja: 09.12.2021 12:57

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy – rewolucja na miarę RODO

Foto: Adobe Stock

W 2018 roku wraz z rozpoczęciem stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/er, czyli tzw. RODO, doszło w Polsce do rewolucyjnych zmian. Po raz pierwszy Unia Europejska tak istotnie wpłynęła na funkcjonowanie instytucji publicznych, przedsiębiorców, a także osób fizycznych i wymusiła wielką akcję dostosowywania działalności do nowoczesnych standardów w zakresie ochrony danych osobowych. Po pierwszym wstrząsie, związanym z koniecznością przeprowadzenia czasami niezwykle skomplikowanych i kosztownych projektów „implementacji RODO", obecnie występują wstrząsy wtórne związane z kolejnymi decyzjami regulatorów oraz orzeczeniami sądów, które powoli budują ciekawą praktykę stosowania RODO i które wymagają ciągłego monitoringu oraz wprowadzania czasami nie tak drobnych zmian w przyjętych rozwiązaniach.

Pozostało 92% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Plusy i minusy fundacji w Liechtensteinie
Biznes
Czy warto założyć fundację prywatną w Liechtensteinie?
Biznes
Centralizacja polityki spójności nie pomoże przedsiębiorcom
Biznes
Dyrektywa NIS 2 – początek nowej ery cyberbezpieczeństwa w UE
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Podział spółki przez wyodrębnienie – jak wykorzystać nowe rozwiązanie?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje