Praca zdalna w czasie COVID-19 na urządzeniach prywatnych

Nie każdy pracownik może zostać zobowiązany do świadczenia pracy na swoim urządzeniu prywatnym – wszystko zależy od przyjętego modelu zatrudniania w danym przedsiębiorstwie. Narzędzia pracy winien zapewnić pracodawca – pracownik może jednak wyrazić zgodę na wykorzystywanie własnego komputera do pracy zdalnej.

Publikacja: 24.01.2021 00:01

Praca zdalna

Praca zdalna

Foto: AdobeStock

Pandemia COVID-19 wymusiła na przedsiębiorcach konieczność szybkiego zaadaptowania się do nowych realiów. Jednym z problemów z jakimi przyszło się zmierzyć pracodawcom było przeorganizowanie modelu pracy (gdy było to możliwe) na pracę zdalną. Dla przedsiębiorców dysponujących odpowiednimi zasobami sprzętowymi i kadrowymi wystarczające było, aby specjaliści IT dostosowali je do bezpiecznego wykorzystywania poza siedzibą pracodawcy. Najtrudniej mają podmioty, które nie dysponują narzędziami pracy (komputerami, telefonami), które można było rozdysponować pracownikom do świadczenia pracy zdalnie. W przeważającej większości, przedsiębiorcy poradzili sobie z tym wyzwaniem przy wsparciu pracowników, którzy wykonują swoje obowiązki przy użyciu narzędzi prywatnych. Choć najczęściej jest to jedyny sposób, aby utrzymać ciągłość pracy, to należy mieć świadomość, jakie ryzyka kryją się za modelem BYOD (bring your own device) tj. modelem pracy na urządzeniach prywatnych.

Pozostało 92% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Wygrałeś szkolenie? Będzie podatek
Biznes
Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-zdrowiu
Biznes
Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?
Biznes
Kiedy warto podpisać list intencyjny i jakie postanowinia w nim zawrzeć?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
SAFE – Korzystne rozwiązanie prawno-podatkowe dla start-upów