Koleje i żegluga mają być napędzane alternatywnymi paliwami

W sektorze transportu już od lat coraz powszechniej wykorzystuje się paliwa alternatywne, takie jak energia elektryczna czy skroplony gaz ziemny (LNG). W przypadku Polski wciąż widać jednak zapóźnienie infrastrukturalne w tym obszarze w stosunku do państw Europy Zachodniej. Impulsem do rozbudowy tego typu infrastruktury mają być zmiany wprowadzane w życie nowelizacją ustawy o elektromobilności.

Publikacja: 17.02.2022 13:28

Koleje i żegluga mają być napędzane alternatywnymi paliwami

Foto: Adobe Stock

Pod koniec 2021 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych („ustawa o elektromobilności”) stanowiąca duży krok w tworzeniu ram regulacyjnych dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce. Poza wprowadzeniem szeregu przepisów stricte dotyczących wodoru (w tym stacji tankowania), nowelizacja wprowadziła kilka innych regulacji istotnych z punktu widzenia rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych w sektorze transportu w Polsce1.

Założenia Polityki rozwoju

Pozostało 95% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Wygrałeś szkolenie? Będzie podatek
Biznes
Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-zdrowiu
Biznes
Kiedy warto podpisać list intencyjny i jakie postanowinia w nim zawrzeć?
Biznes
Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
SAFE – Korzystne rozwiązanie prawno-podatkowe dla start-upów