Koleje i żegluga mają być napędzane alternatywnymi paliwami

W sektorze transportu już od lat coraz powszechniej wykorzystuje się paliwa alternatywne, takie jak energia elektryczna czy skroplony gaz ziemny (LNG). W przypadku Polski wciąż widać jednak zapóźnienie infrastrukturalne w tym obszarze w stosunku do państw Europy Zachodniej. Impulsem do rozbudowy tego typu infrastruktury mają być zmiany wprowadzane w życie nowelizacją ustawy o elektromobilności.

Publikacja: 17.02.2022 13:28

Koleje i żegluga mają być napędzane alternatywnymi paliwami

Foto: Adobe Stock

Pod koniec 2021 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych („ustawa o elektromobilności”) stanowiąca duży krok w tworzeniu ram regulacyjnych dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce. Poza wprowadzeniem szeregu przepisów stricte dotyczących wodoru (w tym stacji tankowania), nowelizacja wprowadziła kilka innych regulacji istotnych z punktu widzenia rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych w sektorze transportu w Polsce1.

Założenia Polityki rozwoju

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia