Reklama

Śledzenie transferu kryptoaktywów – zmiany w unijnym rozporządzeniu

Grupa Specjalna ds. Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy uznała, że z transferami kryptoaktywów wiążą się takie same ryzyka jak w przypadku transferu elektronicznych środków pieniężnych. W związku z tym, unijny prawodawca rozpoczął proces zmiany przepisów, by umożliwić śledzenie i identyfikację również takich transferów.

Publikacja: 26.05.2022 18:25

Śledzenie transferu kryptoaktywów – zmiany w unijnym rozporządzeniu

Foto: Adobe Stock

W kwietniu 2022 r. Parlament Europejski wyraził zgodę na rozpoczęcie negocjacji w sprawie przepisów, które umożliwią śledzenie i identyfikację transferów kryptoaktywów. Rozwiązania te zostały zaproponowane przez Komisję Europejską w projekcie przekształconego Rozporządzenia UE 2015/847 w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i niektórych kryptoaktywów. Przepisy mają na celu zapewnienie dostatecznej ochrony posiadaczy kryptoaktywów i zapobieganie praniu pieniędzy. Te same przepisy mogą okazać się jednak sporym ciężarem dla dostawców świadczących usługi na rzecz inicjatorów i beneficjentów takich transferów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Jaką formę działalności wybrać?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmieniasz nazwę firmy? Zrób to w pięciu rejestrach
Biznes
Kiedy ogólne warunki umów w relacjach B2B wiążą drugą stronę?
Biznes
Restrukturyzacja zapobiegawcza – najważniejsze zmiany dla dłużników i wierzycieli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Które postanowienia w umowach między przedsiębiorcami są niedozwolone?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama