Reklama

Dlaczego akcjonariusz nie powinien „porzucać” prostej spółki akcyjnej?

Nawet jeśli przedsięwzięcie, dla którego założono spółkę, zakończy się niepowodzeniem, w interesie akcjonariuszy jest doprowadzenie do likwidacji, a nie pozostawianie spółki „samej sobie”.

Publikacja: 09.06.2022 19:43

Dlaczego akcjonariusz nie powinien „porzucać” prostej spółki akcyjnej?

Foto: Adobe Stock

W praktyce może się zdarzyć, że akcjonariusze prostej spółki akcyjnej (PSA) zbyt optymistycznie oceniają szanse na sukces swojego przedsięwzięcia lub po prostu napotkają na nieprzewidziane przeszkody w jego realizacji. Może też dojść do innych okoliczności, które sprawią, że nie widzą potrzeb dalszego istnienia PSA (np. spory między akcjonariuszami lub nieznalezienie inwestora na dalsze finansowanie działalności spółki). Psychologicznie kuszącym może być dla akcjonariusza po prostu wycofanie się z aktywności w ramach spółki. Jednak w większości przypadków złym rozwiązaniem jest pozostawienie nieaktywnej spółki w obrocie. Nawet jeśli dany akcjonariusz nie jest i nie był członkiem zarządu (a więc nie ciąży na nim np. obowiązek składania sprawozdań finansowych lub złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości), może się okazać, że bierność jest dla niego niekorzystna.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama