Aktualizacja: 10.07.2025 05:33 Publikacja: 16.06.2022 12:51
Foto: Adobe Stock
- W styczniu br. nasza spółka podpisała z gminą umowę dzierżawy na obiekty użytkowe. W umowie jest zapis o płatności czynszu w stałych terminach – do 5 każdego następnego miesiąca. Gmina jednak wystawia faktury z „własnymi” terminami płatności, raz np. do 15 miesiąca, a innym razem do 1 dnia miesiąca. Uniemożliwia to planowanie wydatków w firmie. Jak temu zaradzić ?
Z kontekstu pytania wynika, że spółka dzierżawi mienie samorządowe w postaci lokalu użytkowego. Jednostki samorządu terytorialnego, w tym gminy mogą zawierać różne umowy dotyczące mienia samorządowego – w tym umowę dzierżawy - do czego uprawniają je przede wszystkim regulacje ustawy o gospodarce nieruchomościami (art. 13 ust. 1).
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas