Aktualizacja: 19.04.2025 21:32 Publikacja: 16.06.2022 12:51
Foto: Adobe Stock
- W styczniu br. nasza spółka podpisała z gminą umowę dzierżawy na obiekty użytkowe. W umowie jest zapis o płatności czynszu w stałych terminach – do 5 każdego następnego miesiąca. Gmina jednak wystawia faktury z „własnymi” terminami płatności, raz np. do 15 miesiąca, a innym razem do 1 dnia miesiąca. Uniemożliwia to planowanie wydatków w firmie. Jak temu zaradzić ?
Z kontekstu pytania wynika, że spółka dzierżawi mienie samorządowe w postaci lokalu użytkowego. Jednostki samorządu terytorialnego, w tym gminy mogą zawierać różne umowy dotyczące mienia samorządowego – w tym umowę dzierżawy - do czego uprawniają je przede wszystkim regulacje ustawy o gospodarce nieruchomościami (art. 13 ust. 1).
Dłużnik nie musi już przepisywać majątku na konkubinę, by ukryć go przed komornikiem. Może wykorzystać do tego l...
Wyegzekwowanie należności w niektórych sprawach jest problemem. Wiele egzekucji kończy się wydaniem postanowieni...
Początek 2025 roku przyniósł szereg komunikatów Urzędu Regulacji Energetyki, które wywołały liczne wątpliwości n...
Przedsiębiorca, decydując się na współpracę z sektorem publicznym, powinien pamiętać, że rządzi się ona innymi p...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kodeks cywilny zawiera regulacje, na podstawie których wykonawca może domagać się dostosowania wysokości wynagro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas