Reklama

Utrata wartości aktywów w dobie Covid-19

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja ekonomiczna w Polsce związana z ogólnoświatową pandemią Covid-19 będzie miała szczególne znaczenie dla osób odpowiedzialnych za sporządzenie sprawozdań finansowych, m.in. w kontekście wartości prezentowanych w bilansie aktywów.

Publikacja: 15.12.2020 18:00

Utrata wartości aktywów w dobie Covid-19

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o rachunkowości (dalej: uor) aktywa to kontrolowane przez jednostkę zasoby majątkowe o wiarygodnie określonej wartości, powstałe w wyniku przeszłych zdarzeń, które spowodują w przyszłości wpływ korzyści ekonomicznych do jednostki.

O ile przed pandemią, kalkulacja odpisów aktualizujących wartość aktywów na dzień bilansowy stanowiła utarty, powtarzalny zabieg rachunkowy, często w oparciu o dobrze już znane praktyki, takie jak ściśle określone procentowe odpisy ryczałtowe na należności, tworzenie odpisów na należności sądowe czy też na trudno zbywalne zapasy, o tyle w dobie Covid-19 stosowana zwyczajowo analiza będzie musiała być pogłębiona, a dotychczasowe podejście zmodyfikowane, dostosowane do nowych realiów. Z pewnością część jednostek zmierzy się z koniecznością opracowania bardziej skomplikowanej metodologii aktualizacji wartości tych aktywów, dla których po raz pierwszy zajdą przesłanki utraty wartości.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Nie można zrzucać winy na wirtualnego asystenta
Biznes
Chatboty w e-commerce – za co odpowiada przedsiębiorca?
Biznes
Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie
Biznes
System kaucyjny rusza od października. Jak dobrze przygotować się do zmian?
Biznes
Ryczałt, spółka komandytowa, czy estoński CIT – która forma odciąży biznes?
Reklama
Reklama
Reklama