Reklama
Rozwiń
Reklama

Gdy kontrahent nie zapłaci w terminie

Coraz więcej firm nie reguluje swoich zobowiązań. Zanim sytuacja się pogorszy, warto pomyśleć o ubezpieczeniu należności. Ceny takich polis ostatnio nie rosły, bo szkodowość była niska. Ale to się może niedługo zmienić.

Publikacja: 20.10.2022 22:00

Gdy kontrahent nie zapłaci w terminie

Foto: Adobe Stock

Ubezpieczenie należności handlowych może być bardzo pomocne przy zarządzaniu płynnością w firmie. Dzięki polisie przedsiębiorstwo uzyskuje ochronę na wypadek niewypłacalności kontrahenta, któremu został udzielony kredyt kupiecki. Ubezpieczenie pozwala więc zwiększyć sprzedaż i uniknąć kredytu bankowego przeznaczonego na finansowanie przeterminowanych należności.

Ubezpieczyć można bezsporne należności od kontrahentów z tytułu kredytów udzielonych im w postaci odroczonych terminów płatności. Polisa zadziała w razie braku spłaty. Jaka musi być tego przyczyna?

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Polska daleko w wyścigu AI. Liderzy uciekają, a nam brakuje pionierów
Biznes
Teresa Siudem: Czy e-mail między przedsiębiorcami wystarczy?
Biznes
Jak przygotować firmę do rekrutacji na nowych zasadach?
Biznes
Jak zabezpieczyć prawa autorskie w umowie?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Czy dwa maile mogą zastąpić 20 stron spisanej umowy?
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama