Reklama

Firma w social mediach

Jak oznaczać swoje treści reklamowe w internecie, by nie stracić.

Publikacja: 22.11.2022 11:58

Firma w social mediach

Foto: Adobe Stock

Celebrytka na tle luksusowego samochodu, blogerka modowa w eleganckich szpilkach i trener personalny zachwycony nową dietą pudełkową – typowe treści, z jakimi styka się niemal każdy użytkownik social mediów, znalazły się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Stosunkowo niedawno w sieci zawrzało po komunikatach prasowych UOKiK odnośnie do wszczęcia postępowań wobec influencerów i ich reklamodawców w związku z nieprawidłowym oznaczeniem treści reklamowych na Instagramie. Należy zatem przyjrzeć się przepisom regulującym tę tematykę, by odpowiedzieć na pytanie, o czym warto pamiętać, zlecając reklamę swoich produktów w social mediach – tym bardziej że odpowiedzialność za nieprawidłowe oznaczenie treści ponieść może zarówno wspomniany już influencer, jak i reklamodawca czy agencja reklamowa, z którą współpracuje. Przydatne wskazówki można odnaleźć na stronach UOKiK, gdzie we wrześniu 2022 r. pojawiły się rekomendacje prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dobra umowa to podstawa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Jak chronić prawa wspólnika mniejszościowego w spółce z o.o.
Biznes
Zarząd odpowie za działania na szkodę spółki
Biznes
HR Compliance to filar bezpiecznej firmy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czy można restrukturyzować „wierzytelności śmieciowe”
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama