Reklama

Firma w social mediach

Jak oznaczać swoje treści reklamowe w internecie, by nie stracić.

Publikacja: 22.11.2022 11:58

Firma w social mediach

Foto: Adobe Stock

Celebrytka na tle luksusowego samochodu, blogerka modowa w eleganckich szpilkach i trener personalny zachwycony nową dietą pudełkową – typowe treści, z jakimi styka się niemal każdy użytkownik social mediów, znalazły się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Stosunkowo niedawno w sieci zawrzało po komunikatach prasowych UOKiK odnośnie do wszczęcia postępowań wobec influencerów i ich reklamodawców w związku z nieprawidłowym oznaczeniem treści reklamowych na Instagramie. Należy zatem przyjrzeć się przepisom regulującym tę tematykę, by odpowiedzieć na pytanie, o czym warto pamiętać, zlecając reklamę swoich produktów w social mediach – tym bardziej że odpowiedzialność za nieprawidłowe oznaczenie treści ponieść może zarówno wspomniany już influencer, jak i reklamodawca czy agencja reklamowa, z którą współpracuje. Przydatne wskazówki można odnaleźć na stronach UOKiK, gdzie we wrześniu 2022 r. pojawiły się rekomendacje prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Święta tuż-tuż
Biznes
Impreza firmowa musi być zgodna z zasadami bhp
Biznes
Jawne i równe wynagrodzenia. Już wkrótce rewolucyjne zmiany w rekrutacji
Biznes
Projekt nowelizacji jest szkodliwy dla spółdzielni mieszkaniowych
Biznes
Wierzyciele mają problemy z uzyskaniem nakazu zapłaty
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama