Aktualizacja: 25.03.2025 13:13 Publikacja: 17.01.2023 02:00
Foto: Nick Otto/Bloomberg
Nie zawsze warto kurczowo trzymać się zgód na przetwarzanie danych osobowych jako panaceum na wszystkie problemy administratorów danych – to już wiemy. Ale problemy możemy mieć także wtedy, gdy wahadło zbytnio wychyla się w drugą stronę, o czym przekonał się niedawno Meta, podmiot prowadzący serwisy społecznościowe Facebook i Instagram.
Żeby zrozumieć problem, z którym w pewnym sensie mamy do czynienia wszyscy, trzeba cofnąć się w czasie o jakieś 20–25 lat. Internet, jaki zna moje pokolenie, to internet „darmowych” treści. „Darmowych”, bo za nic nie płaciliśmy w pieniądzu – ale płaciliśmy w danych. Oczywiście nie było wtedy przepisów o ochronie danych osobowych, nie było bannerów cookie i zgód. Nie było też tak agresywnych metod personalizacji reklam i budowania profili, jakie są dostępne dzisiaj. Jednym słowem, nic nie było – więc i świadomość tego, jak to działa, była ogólnie niewielka. Ale z czasem świadomość zaczęła rosnąć, a wraz z nią towarzyszące regulacje. Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że nie ma darmowych lanczów, a za treści, które czytamy, płacimy własnymi danymi.
Jedną z podstaw uchylenia uchwały walnego zgromadzenia może być sytuacja, w której uchwała ta zmierza do pokrzyw...
Upadłość konsumencka staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem wśród osób, które w przeszłości prowadziły dzi...
Składniki mienia nienależące do majątku upadłego podlegają wyłączeniu z masy upadłości. W odpowiedzi na wniosek...
Firmy, które spełniły odpowiednie warunki, zyskały dodatkowe dwa miesiące na złożenie deklaracji na podatek od n...
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Wystąpienie wspólnika ze spółki komandytowej bez jakiegokolwiek świadczenia ze strony spółki nie skutkuje koniec...
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas