Aktualizacja: 01.07.2025 21:13 Publikacja: 24.02.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z oficjalnymi statystykami Polskiej Izby Ubezpieczeń w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2022 r. towarzystwa ubezpieczeniowe wypłaciły 33,6 mld zł dla poszkodowanych, z czego ok. 12,1 mld zł pochodziło z ubezpieczeń komunikacyjnych (OC i AC). Ważne jest przy tym, że przy szkodach motoryzacyjnych proces likwidacji szkód jest m.in. kształtowany przez orzecznictwo sądów powszechnych, w tym judykaturę Sądu Najwyższego. Najczęściej to ten sąd w swoich uchwałach tłumaczy, jak należy dokonać wykładni poszczególnych norm prawnych, czy też jaki jest zakres poszczególnej szkody. Jednym z ostatnich przykładów takiego „umodelowania” jest kwestia tzw. rabatów i upustów, która została poruszona w uchwale Sądu Najwyższego z 22 października 2022 r. (III CZP 119/22). Sąd Najwyższy uznał, że odszkodowanie przysługujące od zakładu ubezpieczeń z OC komunikacyjnego za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów obejmuje wyłącznie niezbędne i ekonomicznie uzasadnione koszty naprawy.
Organizatorzy wyjazdów na obozy i kolonie, a także rodzice i opiekunowie wyjeżdżających dzieci mają prawo zażąda...
Obowiązujące od czerwca przepisy zakazują wydania zezwolenia na pracę, jeżeli cudzoziemiec miałby wykonywać prac...
Nawet jeśli fundacja podejmie określone czynności, to dopóki nie są one zorganizowane, ciągłe i zarobkowe, dopót...
Obecnie dzieci stają się nadawcami reklam dla dzieci, co nie powinno mieć miejsca. Za ich działaniami stoją rodz...
Dochodów (przychodów) z dywidend i z udziału w zyskach osób prawnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi we...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas