Reklama

Jak z podróbkami mogą walczyć małe i średnie firmy?

Ochrona własności intelektualnej ma kluczowe znaczenie dla rozwoju MŚP oraz ich konkurencyjności. Jej osiągnięcie nie musi się łączyć z dużymi kosztami. Trzeba zarejestrować znak towarowy, monitorować jego przestrzeganie i konsekwentnie ścigać naruszycieli.

Publikacja: 26.05.2023 02:00

Jak z podróbkami mogą walczyć małe i średnie firmy?

Foto: AdobeStock

Problem walki z podróbkami nie jest nowy i towarzyszy nam od lat. Dopóki będą istnieć popularne marki, międzynarodowy handel, rynki zbytu i zainteresowanie tego typu produktami, zjawisko na pewno nie ustanie. Wraz z rozwojem technologii i biznesu pojawiają się dodatkowe sposoby handlowania towarami podrobionymi, w tym wiodącą rolę odgrywa handel przez internet, co obserwujemy już od kilku dobrych lat. Niewątpliwy wpływ na taki obrót spraw miała także pandemia Covid-19, która przeniosła handel do świata cyfrowego, na co nie pozostali obojętni naruszyciele. Od pewnego czasu wzrasta także rola portali społecznościowych, za pomocą których również dochodzi do oferowania i sprzedaży podrobionych towarów. Jak bronić się przed tym zjawiskiem?

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama