Jak z podróbkami mogą walczyć małe i średnie firmy?

Ochrona własności intelektualnej ma kluczowe znaczenie dla rozwoju MŚP oraz ich konkurencyjności. Jej osiągnięcie nie musi się łączyć z dużymi kosztami. Trzeba zarejestrować znak towarowy, monitorować jego przestrzeganie i konsekwentnie ścigać naruszycieli.

Publikacja: 26.05.2023 02:00

Jak z podróbkami mogą walczyć małe i średnie firmy?

Foto: AdobeStock

Problem walki z podróbkami nie jest nowy i towarzyszy nam od lat. Dopóki będą istnieć popularne marki, międzynarodowy handel, rynki zbytu i zainteresowanie tego typu produktami, zjawisko na pewno nie ustanie. Wraz z rozwojem technologii i biznesu pojawiają się dodatkowe sposoby handlowania towarami podrobionymi, w tym wiodącą rolę odgrywa handel przez internet, co obserwujemy już od kilku dobrych lat. Niewątpliwy wpływ na taki obrót spraw miała także pandemia Covid-19, która przeniosła handel do świata cyfrowego, na co nie pozostali obojętni naruszyciele. Od pewnego czasu wzrasta także rola portali społecznościowych, za pomocą których również dochodzi do oferowania i sprzedaży podrobionych towarów. Jak bronić się przed tym zjawiskiem?

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia