Reklama

Jak koronawirus wpłynął na znaki towarowe i wzory użytkowe

Przedsiębiorcy zaangażowani w prace badawczo-naukowe nad szczepionką przeciw Covid -19 nie zapominają chronić efektów swoich prac – również praw własności intelektualnej.

Publikacja: 03.12.2020 16:45

Jak koronawirus wpłynął na znaki towarowe i wzory użytkowe

Foto: Adobe Stock

Bieżący rok udowadnia, że o pewnych zjawiskach nie śniło się nawet najbardziej ekscentrycznym futurologom. Kryzys wywołany pandemią koronawirusa, oprócz nieujarzmionego jeszcze zagrożenia dla życia i zdrowia, w sposób bezprecedensowy w historii naruszył więzi społeczne, polityczne, i przede wszystkimm gospodarcze. Pierwszy pełny kwartał 2020 roku był dla gospodarek europejskich katastrofalny, niektóre z nich skurczyły się nawet o ponad jedną piątą. Niewątpliwie stan pandemii osłabił dynamikę aktywności ekonomicznej szeregu państw członkowskich Unii Europejskiej, doprowadzając do ich ujemnego wzrostu gospodarczego, ale też, co ciekawe, znacząco przyspieszył i rozwinął działania innowacyjne i procesy wynalazcze w wielu różnych obszarach, w szczególności w sektorze przemysłu farmaceutycznego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama