Aktualizacja: 02.12.2025 21:41 Publikacja: 15.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Tylko jedna na dziesięć firm nie wystąpiła w tym roku z żadną świąteczną inicjatywą – wynika z badania agencji zatrudnienia Randstad. Pracodawcy są przywiązani do tradycji, chcą sprostać oczekiwaniom zespołów i najwyraźniej liczą się z tym, że brak choćby skromnych bonusów może negatywnie odbić się na ich wizerunku.
Ponad połowa (51 proc.) ankietowanych pracodawców zdecydowała się przyznać w tym roku gwiazdkowe premie. To znacząco większa grupa niż w zeszłym roku (45 proc.) i aż o połowę większa niż w ostatnim roku przed pandemią. Zdaniem Mateusza Żydka, rzecznika Randstad, jest to efekt ogólnego trendu poszukiwania przez firmy finansowych rozwiązań wspierających pracowników w czasie wysokiej inflacji. Część firm nie może sobie pozwolić na podwyżkę płac i rekompensatą są właśnie premie: od wynikowych i uznaniowych po takie z okazji świąt.
Nowy cykl, który rusza od dzisiaj w dodatku „Bezpieczna firma”, to narzędzie, które ułatwi codzienną pracę wszys...
Rozwój AI przyniósł światu wiele przełomów, od automatyzacji procesów, przez generatywne modele tekstowe, aż po...
Jedna z kluczowych zmian, które wprowadzono w procedurze zawierania układu, odnosi się do przygotowania propozyc...
Podnoszenie opłat przez spółdzielnie mieszkaniowe to trudny temat. Trzeba to zrobić w taki sposób, aby nie naraz...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Kodeks pracy nakłada na pracodawców i przedsiębiorców niebędących pracodawcami obowiązki w zakresie BHP także wo...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas