Aktualizacja: 31.03.2025 08:20 Publikacja: 12.01.2024 02:00
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorstwa poszukujące modelu biznesowego pozwalającego na optymalizację czasu, kosztów i zasobów chętnie sięgają po rozwiązania typu white label, sprzedając jako własne produkty lub usługi, wytworzone na ich zamówienie przez zewnętrznego dostawcę. Nie sposób nie dostrzec zalet takiego rozwiązania. To chociażby możliwość zwiększenia efektywności, a co za tym idzie – również potencjału inwestycyjnego firmy poprzez skrócenie czasu wprowadzania produktu na rynek. Nie bez znaczenia pozostają również niższe koszty, gyż nie ma tu konieczności korzystania z własnych zasobów, co będzie szczególnie atrakcyjne dla początkujących firm, które nie dysponują jeszcze odpowiednim zapleczem finansowym. Rynek pokazuje również, że taka droga na skróty nie jest pozbawiona wad i pułapek, o czym przekonać mogły się chociażby liczne nowopowstałe w ostatnich latach firmy odzieżowe. Należy bowiem pamiętać, że model white label to utrata kontroli nad procesem produkcji, a więc w pewnym sensie uzależnienie się od producenta (dostawcy). Zamawiający, często bazując jedynie na zapewnieniach dostawcy o jakości i niezawodności produktów, naraża się na ryzyko reputacyjne, w przypadku gdy produkt lub usługa okażą się wadliwe lub niespełniające standardów jakości.
Chronione będą nie tylko nazwy pochodzenia czy oznaczenia geograficzne, serów, win, napojów spirytusowych. Już z...
„Rzeczpospolita” zainaugurowała nowy cykl – Panel Transformacji Energetycznej. Będzie to przestrzeń spotkań, dyskusji, analiz i raportów związanych z tym najważniejszym wyzwaniem dla polskiej gospodarki w najbliższych latach.
Umorzenie udziałów może służyć jako alternatywna forma wypłaty zysków zamiast dywidendy albo narzędzie do stabil...
Parlament Europejski, mimo że formalnie nie posiada inicjatywy ustawodawczej, odgrywa coraz większą rolę w kszta...
Rozporządzenie PE i Rady dot. ochrony oznaczeń geograficznych ustanawia ochronę produktów rzemieślniczych i prze...
Gdy talent spotyka się z pasją i determinacją, powstają rzeczy absolutnie wyjątkowe. Sylwia Romaniuk to projektantka, która jak mało kto, wyczuwa potrzeby kobiet.
Jednym z największych ryzyk transakcji M&A jest niemożność zamknięcia transakcji, a w praktyce niepodpisanie fin...
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas