Aktualizacja: 21.05.2025 08:08 Publikacja: 12.01.2024 02:00
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorstwa poszukujące modelu biznesowego pozwalającego na optymalizację czasu, kosztów i zasobów chętnie sięgają po rozwiązania typu white label, sprzedając jako własne produkty lub usługi, wytworzone na ich zamówienie przez zewnętrznego dostawcę. Nie sposób nie dostrzec zalet takiego rozwiązania. To chociażby możliwość zwiększenia efektywności, a co za tym idzie – również potencjału inwestycyjnego firmy poprzez skrócenie czasu wprowadzania produktu na rynek. Nie bez znaczenia pozostają również niższe koszty, gyż nie ma tu konieczności korzystania z własnych zasobów, co będzie szczególnie atrakcyjne dla początkujących firm, które nie dysponują jeszcze odpowiednim zapleczem finansowym. Rynek pokazuje również, że taka droga na skróty nie jest pozbawiona wad i pułapek, o czym przekonać mogły się chociażby liczne nowopowstałe w ostatnich latach firmy odzieżowe. Należy bowiem pamiętać, że model white label to utrata kontroli nad procesem produkcji, a więc w pewnym sensie uzależnienie się od producenta (dostawcy). Zamawiający, często bazując jedynie na zapewnieniach dostawcy o jakości i niezawodności produktów, naraża się na ryzyko reputacyjne, w przypadku gdy produkt lub usługa okażą się wadliwe lub niespełniające standardów jakości.
Mijają dwa lata od wejścia w życie przepisów o fundacji rodzinnej i dziesięć od uchwalenia prawa restrukturyzacy...
Zawarcie umowy z dłużnikiem znajdującym się w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego jest dla wierzyciela duż...
Wzrost wydatków na obronność powinien iść w parze ze zmianami w prawie ułatwiającymi podejmowanie działalności p...
Coraz więcej przedsiębiorców postrzega restrukturyzację nie jako oznakę porażki, lecz jako świadomą decyzję zarz...
Rejestracją fundacji rodzinnych zajmuje się tylko jeden sąd w Polsce, a rejestr nie jest prowadzony w formie tel...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas