Reklama

Umowy typu white label, czyli sukienka lub software na zamówienie

Model white label umożliwia sprzedaż produktów lub usług pod własną marką, wytwarzanych przez zewnętrznych dostawców. Ta strategia niesie jednak za sobą ryzyka, w tym prawne, jak odpowiedzialność za zgodność z normami i oczekiwaniami konsumentów. Są sposoby, by te ryzyka zminimalizować.

Publikacja: 12.01.2024 02:00

Umowy typu white label, czyli sukienka lub software na zamówienie

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorstwa poszukujące modelu biznesowego pozwalającego na optymalizację czasu, kosztów i zasobów chętnie sięgają po rozwiązania typu white label, sprzedając jako własne produkty lub usługi, wytworzone na ich zamówienie przez zewnętrznego dostawcę. Nie sposób nie dostrzec zalet takiego rozwiązania. To chociażby możliwość zwiększenia efektywności, a co za tym idzie – również potencjału inwestycyjnego firmy poprzez skrócenie czasu wprowadzania produktu na rynek. Nie bez znaczenia pozostają również niższe koszty, gyż nie ma tu konieczności korzystania z własnych zasobów, co będzie szczególnie atrakcyjne dla początkujących firm, które nie dysponują jeszcze odpowiednim zapleczem finansowym. Rynek pokazuje również, że taka droga na skróty nie jest pozbawiona wad i pułapek, o czym przekonać mogły się chociażby liczne nowopowstałe w ostatnich latach firmy odzieżowe. Należy bowiem pamiętać, że model white label to utrata kontroli nad procesem produkcji, a więc w pewnym sensie uzależnienie się od producenta (dostawcy). Zamawiający, często bazując jedynie na zapewnieniach dostawcy o jakości i niezawodności produktów, naraża się na ryzyko reputacyjne, w przypadku gdy produkt lub usługa okażą się wadliwe lub niespełniające standardów jakości.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama