Wyroby medyczne – kiedy reklama, a kiedy informacja

Sam fakt, że rozpowszechniana jest lista cenowa wyrobów medycznych, katalog handlowy czy informacje z opakowania, nie oznacza automatycznie, że nie jest to materiał reklamowy.

Publikacja: 30.01.2024 02:00

Wyroby medyczne – kiedy reklama, a kiedy informacja

Foto: Adobe Stock

W poprzednim artykule z tej serii („Co nowego w reklamie wyrobów medycznych? Podstawowe zmiany”, 19 grudnia 2023 r.) przedstawione zostało podsumowanie zmian w reklamie wyrobów medycznych, które zaczęły obowiązywać w 2023 r. Nowe przepisy wprowadziły wiele wymagań i warunków, jakie musi spełnić reklama wyrobu medycznego (szczególnie ta kierowana do wiadomości publicznej). Zanim jednak zaczniemy pracować nad stworzeniem nowego materiału, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki charakter mają prowadzone działania (reklamowy albo informacyjny)? Odpowiedź na to pytanie wyznaczy sposób pracy nad tworzonym materiałem oraz zakres obowiązkowych informacji, jakie należy w nim umieścić (np. ostrzeżenie).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dwie ważne rocznice: fundacja rodzinna i prawo restrukturyzacyjne
Biznes
Jak są wykonywane umowy wzajemne w postępowaniu restrukturyzacyjnym
Biznes
Zwiększenie wydatków na obronność to nie wszystko
Biznes
Prawo restrukturyzacyjne w Polsce ma już 10 lat
Biznes
Jak działanie rejestru wpływa na funkcjonowanie fundacji rodzinnych