Wyroby medyczne – kiedy reklama, a kiedy informacja

Sam fakt, że rozpowszechniana jest lista cenowa wyrobów medycznych, katalog handlowy czy informacje z opakowania, nie oznacza automatycznie, że nie jest to materiał reklamowy.

Publikacja: 30.01.2024 02:00

Wyroby medyczne – kiedy reklama, a kiedy informacja

Foto: Adobe Stock

W poprzednim artykule z tej serii („Co nowego w reklamie wyrobów medycznych? Podstawowe zmiany”, 19 grudnia 2023 r.) przedstawione zostało podsumowanie zmian w reklamie wyrobów medycznych, które zaczęły obowiązywać w 2023 r. Nowe przepisy wprowadziły wiele wymagań i warunków, jakie musi spełnić reklama wyrobu medycznego (szczególnie ta kierowana do wiadomości publicznej). Zanim jednak zaczniemy pracować nad stworzeniem nowego materiału, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki charakter mają prowadzone działania (reklamowy albo informacyjny)? Odpowiedź na to pytanie wyznaczy sposób pracy nad tworzonym materiałem oraz zakres obowiązkowych informacji, jakie należy w nim umieścić (np. ostrzeżenie).

Pozostało 82% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Odpowiedzialność za błędy techniczne przy usługach e-zdrowia
Biznes
Zarządzanie fundacją rodzinną na podstawie kontraktu menedżerskiego
Biznes
20 mln zł na rozpoczęcie sprzedaży nowoczesnych towarów lub usług przez startupy
Biznes
Obowiązki spółki związane z jej przekształceniem do innej formy prawnej
Biznes
Ulga na darowiznę na związek emerytów