Reklama

Były pracownik szkodzi renomie firmy? Nie może czuć się bezkarny

Niepochlebne publikacje i komentarze mogą naruszać dobra osobiste pracodawcy, chronione przez prawo cywilne. Jeśli godzą w dobre imię przedsiębiorcy, może on poszukiwać ochrony również w prawie karnym.

Publikacja: 15.03.2024 02:00

Były pracownik szkodzi renomie firmy? Nie może czuć się bezkarny

Foto: Adobe Stock

Jawna i otwarta krytyka pracodawcy może mieć miejsce w każdym czasie, w praktyce pojawia się jednak najczęściej po zakończeniu współpracy. Gdy rozstanie z pracownikiem nie odbywa się w przyjaznej atmosferze, negatywne komentarze mogą dotyczyć również nieprawdziwych sytuacji. W relacji z byłym pracodawcą, nie ma przecież nic do stracenia, a przez to może czuć się bezkarny. Obraźliwe komentarze nie pozostają jednak bez wpływu na dobre imię pracodawcy, mogą oddziaływać na jego relacje z innymi pracownikami lub obecnymi i potencjalnymi kontrahentami. Czy rzeczywiście negatywne konsekwencje dotyczą tylko jednej ze stron?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama