Reklama
Rozwiń
Reklama

Były pracownik szkodzi renomie firmy? Nie może czuć się bezkarny

Niepochlebne publikacje i komentarze mogą naruszać dobra osobiste pracodawcy, chronione przez prawo cywilne. Jeśli godzą w dobre imię przedsiębiorcy, może on poszukiwać ochrony również w prawie karnym.

Publikacja: 15.03.2024 02:00

Były pracownik szkodzi renomie firmy? Nie może czuć się bezkarny

Foto: Adobe Stock

Jawna i otwarta krytyka pracodawcy może mieć miejsce w każdym czasie, w praktyce pojawia się jednak najczęściej po zakończeniu współpracy. Gdy rozstanie z pracownikiem nie odbywa się w przyjaznej atmosferze, negatywne komentarze mogą dotyczyć również nieprawdziwych sytuacji. W relacji z byłym pracodawcą, nie ma przecież nic do stracenia, a przez to może czuć się bezkarny. Obraźliwe komentarze nie pozostają jednak bez wpływu na dobre imię pracodawcy, mogą oddziaływać na jego relacje z innymi pracownikami lub obecnymi i potencjalnymi kontrahentami. Czy rzeczywiście negatywne konsekwencje dotyczą tylko jednej ze stron?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama