Reklama

Zmiany w pomocy de minimis. Kiedy będą korzyści z wyższych limitów?

W 2024 r. roku weszły w życie przepisy unijne zwiększające dopuszczalne progi pomocy de minimis. Do końca czerwca br. trwa jednak okres przejściowy. Na co zwrócić uwagę, aby uzyskać lepsze warunki wsparcia?

Publikacja: 29.03.2024 04:30

Zmiany w pomocy de minimis. Kiedy będą korzyści z wyższych limitów?

Foto: Adobe Stock

Pomoc de minimis jest szczególną kategorią pomocy dla przedsiębiorców, która ze względu na relatywnie niską wartość, nie podlega procedurze zgłoszenia Komisji Europejskiej. System tej pomocy opiera się na założeniu, że ograniczone kwotowo i  czasowo transfery środków publicznych na rzecz jednego przedsiębiorstwa, nie wpłyną negatywnie na konkurencję i handel na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Maksymalna wartość pomocy jest na takim samym poziomie dla wszystkich państw członkowskich. Dotychczasowy próg pomocy 200 tys. euro, przyjęty po raz pierwszy przez Komisję Europejską w 2006 roku, obowiązywał niezmiennie przez kilkanaście lat, aż do końca 2023 roku. Dopiero ocena adekwatności zasad pomocy państwa przeprowadzona przez Komisję w 2019 r., uwzględniająca aktualne wskaźniki inflacji, produktu krajowego brutto Unii Europejskiej oraz dostępne prognozy gospodarcze, wpłynęła na decyzję o podniesieniu progu pomocy.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama