Aktualizacja: 18.04.2025 05:18 Publikacja: 23.04.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Pomimo wielu kampanii, w tym ogólnopolskich kampanii społecznych prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” i UKNF „Cyberoszustwa inwestycyjne”, ostrzegających przed próbami wyłudzenia danych i kradzieżą środków pieniężnych z rachunków bankowych, oszustw nie ubywa.
Metoda „na wnuczka” w zmodyfikowanych wersjach „na policjanta”, „na prokuratora”, czy na „wydział bezpieczeństwa banku” nadal działa. Oszuści najpierw kreują poczucie zagrożenia utraty środków pieniężnych, by następnie zaproponować pomoc. Później ofiarę wciąga się do współpracy – ma albo zainstalować aplikację, albo wziąć udział w „specjalnej operacji” mającej na celu uchwycenie nieuczciwego pracownika banku, albo ze względów bezpieczeństwa podać dane autoryzujące transakcje. Jakkolwiek wyżej opisane zdarzenia brzmią abstrakcyjnie albo wręcz absurdalnie, to jednak działają.
Nawet śmierć dłużnika nie przekreśla możliwości odzyskania należności. Wierzyciel musi jednak podjąć wymagane pr...
Dostępność cyfrowa przestaje być domeną sektora usług świadczonych przez instytucje publiczne. Od 28 czerwca 202...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet „Omnibus”, dotyczący regulacji zrównoważonego rozwoju (CSRD). Jego nadrzę...
Prawo, by mogło zostać wniesione do spółki z o.o. jako aport, musi mieć majątkowy charakter oraz wymierną wartoś...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Postępowanie arbitrażowe znacznie przyspiesza rozwiązanie sporu. Sprawdza się zwłaszcza tam, gdzie spór dotyczy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas