Aktualizacja: 01.07.2025 00:25 Publikacja: 23.04.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Pomimo wielu kampanii, w tym ogólnopolskich kampanii społecznych prezesa UOKiK „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” i UKNF „Cyberoszustwa inwestycyjne”, ostrzegających przed próbami wyłudzenia danych i kradzieżą środków pieniężnych z rachunków bankowych, oszustw nie ubywa.
Metoda „na wnuczka” w zmodyfikowanych wersjach „na policjanta”, „na prokuratora”, czy na „wydział bezpieczeństwa banku” nadal działa. Oszuści najpierw kreują poczucie zagrożenia utraty środków pieniężnych, by następnie zaproponować pomoc. Później ofiarę wciąga się do współpracy – ma albo zainstalować aplikację, albo wziąć udział w „specjalnej operacji” mającej na celu uchwycenie nieuczciwego pracownika banku, albo ze względów bezpieczeństwa podać dane autoryzujące transakcje. Jakkolwiek wyżej opisane zdarzenia brzmią abstrakcyjnie albo wręcz absurdalnie, to jednak działają.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas