Reklama

Najważniejsze trendy technologiczne w sektorze gamingowym

Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) do gier video pozwoli na rozwój rynku gamingowego, ale niesie też za sobą ryzyka prawne.

Publikacja: 26.04.2024 04:30

Najważniejsze trendy technologiczne w sektorze gamingowym

Foto: Adobe Stock

Rynek gier wideo jest jednym z najbardziej dochodowych części sektora kreatywnego. Według europejskiego raportu „Understanding the Value of a European Video Games Society: Final Report” w samej Unii Europejskiej, w 2022 roku przyniósł przychód 23,4 miliardów euro, co stanowiło 4,3 razy więcej niż sektor muzyczny i 1,8 razy więcej niż rynek VOD. Ponadto ponad połowa Europejczyków w wieku od 6 do 64 lat regularnie gra w gry wideo. Tak wysoka popularność gier wpływa na dynamiczny rozwój technologii na rynku. Dają one szanse na wprowadzanie nowych rozwiązań w rozgrywce, różne sposoby monetyzacji gier, czy dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Trzeba jednak pamiętać, że implementacja takich rozwiązań wiąże się również z szeroko pojętymi ryzykami prawnymi. Dlatego istotne jest, aby zapoznać się najciekawszymi trendami związanymi z gamingiem, jak również wyzwaniami, które ze sobą niosą.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama