Reklama

Kiedy scoring społeczny będzie zakazany przez AI Act

AI Act, który wchodzi w życie już 2 sierpnia, będzie miał pewne przełożenie na niektóre modele biznesowe i podejście do człowieka w kontekście wykorzystywania systemów sztucznej inteligencji.

Publikacja: 30.07.2024 04:30

Kiedy scoring społeczny będzie zakazany przez AI Act

Foto: Adobe Stock

AI Act będzie w tej materii oddziaływać nie tylko za sprawą restrykcyjnych wymogów w odniesieniu do tzw. systemów wysokiego ryzyka, ale także zakazów, które ustanawia w art. 5. Zakazy te będą obowiązywały względem systemów AI już od 2 lutego 2025 r., co będzie implikować konieczność albo usunięcia ich z obrotu lub użytkowania, albo ich modyfikacji w taki sposób, aby nie wypełniały one przesłanki praktyki zakazanej. Naruszenie tego zakazu będzie wiązało się z możliwością nałożenia przez właściwy organ kary administracyjnej w wysokości 30 mln euro lub 6 proc. globalnego obrotu, co dla wielu podmiotów będzie stanowiło niewątpliwie „straszak”. Oczywiście lepiej byłoby, aby decyzja o wycofaniu się ze stosowania takich systemów była wynikiem oceny moralnej, ale nie oszukujmy się – w wielu przypadkach groźba kary stanowi większy „motywator”.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama