Reklama

„Ekologiczne” znaki towarowe pod kontrolą

Nie będzie dozwolona „ekościema” w Unii Europejskiej. Urząd UE ds. Własności Intelektualnej będzie mógł odmówić rejestracji znaku towarowego, jeżeli nie będzie on spełniał „zielonych” wymogów Dyrektywy Green Claims.

Publikacja: 09.08.2024 04:30

„Ekologiczne” znaki towarowe pod kontrolą

Foto: Adobe Stock

Parlament wraz z Radą Unii Europejskiej przyjął stanowisko w sprawie ustanowienia systemu weryfikacji i wstępnego zatwierdzania oświadczeń marketingowych dotyczących ochrony środowiska. Podstawą jego ustanowienia ma być Dyrektywa w sprawie zielonych oświadczeń tzw. Green Claims Directive. Cel jest jeden – chronić konsumentów przed wprowadzającymi w błąd reklamami i położyć kres greenwashingowi – czyli pseudoekologicznemu marketingowi.

Dyrektywa Green Claims

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Święta tuż-tuż
Biznes
Impreza firmowa musi być zgodna z zasadami bhp
Biznes
Jawne i równe wynagrodzenia. Już wkrótce rewolucyjne zmiany w rekrutacji
Biznes
Projekt nowelizacji jest szkodliwy dla spółdzielni mieszkaniowych
Biznes
Wierzyciele mają problemy z uzyskaniem nakazu zapłaty
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama