Reklama

Jak ograniczyć wyciek danych w firmie?

Dane medyczne, baza adresów e-mail, loginy lub dane wszystkich kontrahentów firmy – to przykłady danych, których może dotyczyć bezprawne ujawnienie. Dane osobowe stanowią cenny towar na rynku cyfrowym. Czy można ograniczyć ryzyko ich wycieku?

Publikacja: 23.08.2024 04:30

Jak ograniczyć wyciek danych w firmie?

Foto: Adobe Stock

Co jakiś czas media obiegają informacje o wycieku danych wśród dużych podmiotów gospodarczych. Najczęściej dotyka to danych finansowych, takich jak loginy do aplikacji bankowych, hasła do kont. Równie często wycieki obejmują dane medyczne, w tym wyniki badań, informacje o przyjmowanych lekach. Z szerszego, gospodarczego punktu widzenia, zauważyć można spore zainteresowanie również danymi biznesowymi, takimi jak informacje techniczne i technologiczne, know-how, czy listy klientów. Chociaż skala tych zjawisk jest ogromna, definicja samego pojęcia jest niezwykle prosta. Wyciek danych to nic innego jak niezamierzone i nieautoryzowane zdarzenie skutkujące ujawnianiem danych podmiotom nieupoważnionym. Co sprawia, że jedne przedsiębiorstwa są na niego narażone bardziej od innych?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama