Reklama

Walka z greenwashingiem nie kończy się na jednym przepisie

Zapowiedzi wycofania przez Komisję Europejską projektu dyrektywy Green Claims nie oznaczają, że biznes może sobie pozwolić na komunikowanie swoich działań środowiskowych w oderwaniu od realnie podejmowanych zmian w modelach biznesowych. Jakie są narzędzia walki z greenwashingiem?

Publikacja: 12.08.2025 05:20

Walka z greenwashingiem nie kończy się na jednym przepisie

Walka z greenwashingiem nie kończy się na jednym przepisie

Foto: Adobe Stock

Zwrot w podejściu Komisji Europejskiej do kwestii związanych z klimatem, środowiskiem i biznesem w ostatnich miesiącach wiąże się m.in. z ograniczaniem zakresu podmiotów objętych przyjmowanymi w poprzedniej kadencji przepisami mającymi wspierać realizację europejskiego Zielonego Ładu.

W przypadku dyrektywy mającej zwiększać wiarygodność oświadczeń środowiskowych firm mamy do czynienia z pomysłem na wycofanie się z dalszych prac nad regulacją – i to na dość zaawansowanym etapie. Możliwość wycofania się z prac nad finalną wersją regulacji z Parlamentem i Radą budzi spore emocje, ale warto pamiętać, że (na chwilę pisania niniejszego artykułu) mamy do czynienia z zapowiedzią, a nie formalnym wycofaniem dokumentu.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Poszkodowany przestępstwem powinien być aktywny
Biznes
Jak nie dać się wkręcić w „puste faktury”
Biznes
Czy zakazywanie reklamy to właściwy kierunek
Biznes
Aport przedsiębiorstwa osoby fizycznej może być zwolniony z PIT
Biznes
Zmiany w fundacji rodzinnej obejmą inwestycje w spółki transparentne
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama