Ochrona własności intelektualnej w branży motoryzacyjnej – jakie zmiany?

Czy użycie przez sprzedawcę części zamiennej znaku towarowego producenta samochodu może być dozwolone? O tym rozstrzygał w tym roku TSUE, ale jak pokazuje niedawny wyrok polskiego sądu wnioski z unijnego orzeczenia nie są oczywiste. W unijnym prawodawstwie szykują się też zmiany dotyczące wzorów przemysłowych związane z tzw. klauzulą napraw.

Publikacja: 20.09.2024 04:30

Ochrona własności intelektualnej w branży motoryzacyjnej – jakie zmiany?

Foto: Adobe Stock

Pewnie każdy słysząc słowo „samochód” mimowolnie widzi już oczami wyobraźni charakterystyczne logo swojego ulubionego producenta. Oznaczenia tego rodzaju – znaki towarowe – służą właśnie powiązaniu określonych towarów lub usług z konkretnym producentem. Umieszczając na jakiejś rzeczy charakterystyczne logo, slogan lub nazwę albo używając ich w powiązaniu z danym produktem, np. w reklamie, uprawniony do znaku towarowego ma możliwość budować w świadomości konsumentów skojarzenia ze swoim przedsiębiorstwem oraz przyzwyczajać ich do tego, czego mogą oczekiwać wybierając oferowane przez niego towary lub usługi.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia