Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy wegańska kiełbasa to kiełbasa? Ważny wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł w sprawie francuskiego dekretu z 2022 roku, który zakazywał korzystania z nazw takich jak „stek” czy „szynka” przez produkty spożywcze pochodzenia roślinnego. Jakie zmiany dla rynku przyniesie wyrok TSUE?

Publikacja: 18.10.2024 04:30

Czy wegańska kiełbasa to kiełbasa? Ważny wyrok TSUE

Foto: Adobe Stock

Przepisy krajowe oraz pytanie prejudycjalne do TSUE

Rynek produktów wegańskich i wegetariańskich z roku na rok rośnie, a „roślinne kiełbaski” czy „wege kabanosy” stały się powszechnym widokiem na półkach sklepowych. Jednak nie wszyscy są zadowoleni z tego, że produkty, które nie mają nic wspólnego z tradycyjną „kiełbasą” nawiązują do niej w swoim oznakowaniu. W 2020 roku Parlament Europejski odrzucił propozycję wprowadzenia zakazu używania nazw kojarzących się z mięsem w oznakowaniu produktów roślinnych (tzw. „veggie burger ban”), ale dalszy rozwój rynku roślinnych alternatyw skłonił niektóre państwa członkowskie do wprowadzenia własnych regulacji w tej kwestii. Przykładem takiego działania są przepisy przyjęte we Francji w 2022 roku, które dały początek dla analizowanego w artykule postępowania przez Trybunałem.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama