Aktualizacja: 07.07.2025 05:50 Publikacja: 15.11.2024 05:50
Foto: Adobe Stock
Black Friday (Czarny Piątek) to czas wyczekiwany zarówno przez przedsiębiorców, jak i konsumentów. Wydarzenie to określane na całym świecie mianem święta wyprzedaży, odbywa się corocznie w ostatni piątek listopada – w tym roku przypada na 29 listopada. Dla wielu sprzedawców to doskonała okazja do wygenerowania ogromnych zysków i przyciągnięcia nowych klientów. W ferworze przygotowań do tego intensywnego wydarzenia, wielu zapomina o niezwykle ważnym aspekcie kampanii promocyjnych – zgodności z przepisami prawa. Często działy marketingu prześcigają się w tworzeniu atrakcyjnych ofert i promocji, co może prowadzić do nieświadomego łamania regulacji dotyczących obniżek cen, komunikacji z klientami oraz zasad zwrotu towarów. Takie zaniedbania mogą nie tylko narazić firmę na kary finansowe, ale także zniszczyć jej reputację opartą na zaufaniu klientów, która często budowana jest latami. Aby „Czarny Piątek” przebiegł bez komplikacji, warto wiedzieć jak prawidłowo oznaczać promocje, obniżki cen oraz zabezpieczyć się przed ewentualnymi problemami prawnymi. Dyrektywa Omnibus oraz inne przepisy związane z prawami konsumenta nakładają na przedsiębiorców konkretne obowiązki, których przestrzeganie jest kluczowe, by uniknąć niepotrzebnych kłopotów.
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas