Greenwashing niekoniecznie się opłaci

Pseudoekologiczna reklama stwarza nie tylko ryzyko kryzysu wizerunkowego, ale także może grozić poważnymi konsekwencjami prawnokarnymi.

Publikacja: 28.01.2025 05:10

Greenwashing niekoniecznie się opłaci

Foto: Adobe Stock

Obecnie w wielu branżach widoczne jest konkurowanie ze sobą przedsiębiorców na wielu poziomach i szerokie wykorzystywanie różnorodnych narzędzi w celach marketingowych. Często przekaz marketingowy stanowi lustrzane odbicie aktualnych trendów, jak również wartości, których istotność jest powszechnie podkreślana. W ostatnich latach coraz większą wagę przykłada się do kwestii środowiskowych, co znajduje swój wyraz nie tylko w prawodawstwie unijnym, ale także w stylu życia i nawykach zakupowych coraz szerszej rzeszy osób. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy również na to reagują, zarówno wprowadzając proekologiczne rozwiązania, jak i dbając o podkreślanie w przekazach marketingowych swojej postawy przyjaznej środowisku. Nie zawsze jednak ekomarketing jest równoznaczny z prowadzeniem proekologicznego biznesu. Zjawisko takie nazywamy ogólnie „greenwashingiem”. Praktyka ta jest oczywiście negatywnie oceniana, a w pewnych sytuacjach może nawet rodzić poważne konsekwencje, w tym prawnokarne.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Które dziecko ma smykałkę do biznesu
Biznes
Sukcesja. Jak przygotować następcę do roli lidera?
Biznes
CBAM: projekt zmian mechanizmu dostosowywania cen na granicach
Biznes
Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?
Biznes
Partnerstwo w projektach unijnych – prawo, praktyka, orzecznictwo