Umowa na rozwój oprogramowania – co powinna regulować?

Umowa rozwojowa może zostać zawarta jako „jednorazowa”, której przedmiotem jest wykonanie określonej rozbudowy systemu, albo przybrać formę umowy ramowej, w ramach której strony regulują zasady współpracy, w tym zawierania i realizacji tzw. umów wykonawczych (zamówień).

Publikacja: 07.02.2025 05:40

Umowa na rozwój oprogramowania – co powinna regulować?

Foto: Adobe Stock

W dobie transformacji cyfrowej działalność gospodarcza wiąże się zazwyczaj z koniecznością inwestowania w narzędzia i systemy informatyczne wykorzystywane w przedsiębiorstwie. Jeżeli funkcjonalności wdrożonego systemu informatycznego stają się niewystarczające do nowych potrzeb, to niezbędna jest rozbudowa systemu o nowe moduły lub funkcjonalności, czy nawet wdrożenie innego systemu. Systemy typu CRM (ang. Customer Relationship Management) przeznaczone do zarządzania relacjami z klientami czy systemy typu ERP (ang. Enterprise Resource Planning) przeznaczone do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem, zazwyczaj pozwalają na ich rozbudowę, w tym objęcie automatyzacją kolejnych procesów biznesowych. Z kolei decydując się na taką rozbudowę, należy wybrać odpowiedniego wykonawcę i zawrzeć z nim umowę odpowiednio zabezpieczającą interes przedsiębiorcy. Na co zwrócić szczególną uwagę konstruując taką umowę?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama