Reklama
Rozwiń
Reklama

Po jakiej cenie leasingobiorca może wykupić samochód?

Wśród wielu leasingobiorców panuje przekonanie, że cena wykupu auta może być kształtowana dowolnie. Czy słusznie?

Publikacja: 11.04.2025 04:40

Po jakiej cenie leasingobiorca może wykupić auto?

Po jakiej cenie leasingobiorca może wykupić auto?

Foto: Adobe Stock

Podstawową ideą umowy leasingu z perspektywy przepisów podatkowych jest używanie przedmiotu leasingu przez korzystającego (leasingobiorcę). Przepisy te nie wymagają bezwzględnie, aby umowa leasingu zakończyła się tzw. wykupem przedmiotu leasingu. W praktyce leasingobiorcy bardzo często zainteresowani są docelowym nabyciem przedmiotu leasingu. W  takich przypadkach zawierane umowy określają cenę, po jakiej leasingobiorca może dokonać wykupu. Cena ta bywa potocznie określana jako wartość rezydualna. Wśród wielu leasingobiorców panuje przekonanie, że cena ta może być kształtowana dowolnie z racji tego, iż przepisy podatkowe dopuszczają, aby była ona niższa niż wartość rynkowa przedmiotu leasingu na moment jego wykupu. Czy tak jest zawsze? Przepisy podatkowe wprowadzają w tym zakresie pewne warunki, uzależnione od rodzaju leasingu, przedmiotu leasingu oraz czasu trwania umowy leasingu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Polska daleko w wyścigu AI. Liderzy uciekają, a nam brakuje pionierów
Biznes
Teresa Siudem: Czy e-mail między przedsiębiorcami wystarczy?
Biznes
Jak przygotować firmę do rekrutacji na nowych zasadach?
Biznes
Jak zabezpieczyć prawa autorskie w umowie?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Czy dwa maile mogą zastąpić 20 stron spisanej umowy?
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama