Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak reagować na przestępstwo w firmie i chronić interesy spółki

Niezależnie od tego, czy przestępstwo popełnił ktoś spoza firmy, czy jej pracownik, przedsiębiorca musi wiedzieć, jakie kroki podjąć, aby zmniejszyć skutki bezprawnego ataku i zwiększyć szanse na naprawienie szkody.

Publikacja: 06.05.2025 05:20

Co zrobić, gdy popełniono przestępstwo na skodę firmy?

Co zrobić, gdy popełniono przestępstwo na skodę firmy?

Foto: Adobe Stock

Z danych policji wynika, że w 2024 r. wszczęto w Polsce aż 135 861 postępowań przygotowawczych dotyczących przestępstw o charakterze ekonomicznym, tj. o prawie 5000 postępowań więcej niż w roku poprzednim. Aż 68 proc. tej liczby stanowiły natomiast oszustwa gospodarcze. Grupą szczególnie wrażliwą na ten rodzaj przestępstw pozostają przedsiębiorcy, którzy z reguły są ofiarami działań nieuczciwych kontrahentów lub własnych menedżerów, księgowych lub pracowników. Niezależnie od tego, czy zagrożenie pochodzi z zewnątrz korporacji, czy jest efektem działania własnej kadry, przedsiębiorca powinien wiedzieć, jak w takiej sytuacji reagować, aby zminimalizować skutki bezprawnego ataku oraz zmaksymalizować szanse na naprawienie szkody.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama