Aktualizacja: 23.05.2025 13:15 Publikacja: 23.05.2025 04:50
Czy opłata za bezzasadne wezwanie serwisu przez najemcę podlega VAT
Foto: Adobe Stock
Przyjrzyjmy się temu na przykładzie. W ramach usługi najmu, w przypadku wystąpienia awarii, do których naprawy zobowiązany jest wynajmujący, najemca może wezwać wyznaczony do tego serwis. Nie wiąże się to z dodatkowymi opłatami dla najemcy. Gdy jednak okaże się, iż najemca wezwał serwis, natomiast nieprawidłowość, która wystąpiła, powinna zostać naprawiona przez najemcę albo w ogóle nie wystąpiła, zostaje on obciążony kosztami przyjazdu oraz ewentualnie dokonanych napraw (jeżeli, w związku z wezwaniem zostałyby dokonane, ze względu na fakt, iż ekipa serwisowa jest już na miejscu). Opłata za bezzasadne wezwanie serwisu określona jest (w umowie najmu) w stałej wysokości zbliżonej do szacunkowych kosztów przyjazdu ekipy serwisowej. Najemca godzi się na jej ponoszenie poprzez zaakceptowanie warunków umowy i jej podpisanie. Wzywając zapewniany przez wynajmującego serwis, najemca zawsze działa we własnym zakresie (samodzielnie). Jednocześnie, awarie, do których wzywany powinien być serwis zawsze powinny być usuwane przez konkretny serwis.
Konflikty w spółkach zdarzają się dość często. Gdy narastają, pojawia się chęć „wyeliminowania” wspólnika, co pr...
Spory mogą mieć najróżniejsze tło i rodzić się na każdym etapie rozwoju biznesu. Warto przygotować się na ich wy...
Działania szkoleniowe, doradcze, zakup niezbędnego wyposażenia – to inicjatywy, które Fundusz na rzecz Sprawiedl...
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Panama czy Malezja to przykłady państw, które łączą atrakcyjność podatkową z nowoc...
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) dofinansuje projekty z zakresu umiędzynarodowienia działalności...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas