Reklama
Rozwiń

Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)

Obecnie dzieci stają się nadawcami reklam dla dzieci, co nie powinno mieć miejsca. Za ich działaniami stoją rodzice lub inne osoby dorosłe, które wykorzystują dzieci lub współuczestniczą w manipulacji setkami tysięcy najmłodszych odbiorców.

Publikacja: 01.07.2025 05:30

Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)

Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)

Foto: Adobe Stock

Dzieci influencerzy, czyli tzw. kidinfluencerzy, kierują swoje treści do innych dzieci. Niekiedy dorośli również kierują za pośrednictwem kidinfluencerów treści do zebranej przez nich grupy odbiorców: rodziców czy właścicieli marek z różnych branż. Zdarza się, że najmłodsi użytkownicy social mediów (bądź ich rodzice) budują społeczności liczone w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy odbiorców. Ci odbiorcy to bardzo chłonna grupa młodych konsumentów, których gusta i potrzeby kształtowane są właśnie przez nastoletnich influencerów. To zarazem grupa, która pomimo swojej wrażliwości jest zdecydowanie najsłabiej chroniona, a organy, które powinny ich chronić również w social mediach, zdają się ignorować istniejące zagrożenia.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Alkomat przy wejściu do pracy?
Biznes
Czy wciąż możliwy jest outsourcing cudzoziemca
Biznes
Fundacja rodzinna a działalność gospodarcza – granice zwolnienia z CIT
Biznes
Wypłata komplementariuszowi zaliczek na poczet zysku – skutki podatkowe
Biznes
Były członek zarządu może zgłosić upadłość konsumencką