Reklama

Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)

Obecnie dzieci stają się nadawcami reklam dla dzieci, co nie powinno mieć miejsca. Za ich działaniami stoją rodzice lub inne osoby dorosłe, które wykorzystują dzieci lub współuczestniczą w manipulacji setkami tysięcy najmłodszych odbiorców.

Publikacja: 01.07.2025 05:30

Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)

Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)

Foto: Adobe Stock

Dzieci influencerzy, czyli tzw. kidinfluencerzy, kierują swoje treści do innych dzieci. Niekiedy dorośli również kierują za pośrednictwem kidinfluencerów treści do zebranej przez nich grupy odbiorców: rodziców czy właścicieli marek z różnych branż. Zdarza się, że najmłodsi użytkownicy social mediów (bądź ich rodzice) budują społeczności liczone w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy odbiorców. Ci odbiorcy to bardzo chłonna grupa młodych konsumentów, których gusta i potrzeby kształtowane są właśnie przez nastoletnich influencerów. To zarazem grupa, która pomimo swojej wrażliwości jest zdecydowanie najsłabiej chroniona, a organy, które powinny ich chronić również w social mediach, zdają się ignorować istniejące zagrożenia.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama