Reklama
Rozwiń
Reklama

Pilotaż skróconego tygodnia pracy z kilkoma mankamentami. Eksperci oceniają propozycję ministerstwa

Zdaniem ekspertów niezrozumiałe jest ograniczenie udziału w pilotażu do podmiotów, które prowadziły działalność przez co najmniej 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.

Publikacja: 01.07.2025 11:30

Pilotaż skróconego tygodnia pracy z kilkoma mankamentami. Eksperci oceniają propozycję ministerstwa

Foto: Adobe Stock

Od pewnego czasu szefowa resortu rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk podkreślała, że chce, aby do końca tej kadencji rządu wdrożone zostały w Polsce przepisy skracające czas pracy. Efekt? Pod koniec kwietnia bieżącego roku ministerstwo zapowiedziało pilotaż skróconego czasu pracy. Od początku deklarowano, że ma być on prowadzony w myśl zasady „mniej godzin w firmie, ale to samo wynagrodzenie”.

– To będzie pierwszy pilotaż skróconego czasu pracy w tej części Europy i pierwszy na tak szeroką skalę w Polsce. Chcemy zachęcać do testowania rozwiązań w różnego typu organizacjach – mówiła ministra pracy.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Reforma PIP. Biznes obawia się zwiększenia szarej strefy w zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo pracy
Nowa „broń" w rękach inspektorów pracy. Rzecznik przedsiębiorców ostrzega
Prawo pracy
Rząd chce powołać rzecznika praw pracownika. Kosztowne mnożenie bytów?
Prawo pracy
Branże kluczowe dla gospodarki zagrożone przez projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo pracy
Zmiany w prawie zaburzą konkurencję. Chodzi o kontrole firm
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama