Reklama
Rozwiń
Reklama

Tarcza finansowa: czy da się uniknąć podatku od subwencji z Polskiego Funduszu Rozwoju

Tarcza finansowa wprowadziła dla przedsiębiorców możliwość otrzymania pomocy finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju. Zarówno charakter tej pomocy, jak i sposób jej podatkowego rozliczenia budzą wątpliwości.

Aktualizacja: 26.09.2020 14:40 Publikacja: 26.09.2020 00:01

Tarcza finansowa: czy da się uniknąć podatku od subwencji z Polskiego Funduszu Rozwoju

Foto: Adobe Stock

Eksperci apelują o wprowadzenie przepisów jednoznacznie zwalniających otrzymywane środki z opodatkowania. Warto się jednak zastanowić czy w braku takich przepisów podatnik może szukać innych sposobów obrony przed podatkiem.

Przedsiębiorcy, którzy spełniają określone warunki (m.in. spadek obrotów i zatrudnianie pracowników) mogą złożyć wniosek do PFR o udzielenie wsparcia finansowego. Jego wysokość zależy głównie od statusu przedsiębiorcy, skali spadku obrotów związanego z COVID-19 oraz ilości zatrudnionych pracowników. Wsparcie ma co do zasady charakter zwrotny, jednak regulamin przewiduje możliwość częściowego zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji, do maksymalnie kwoty stanowiącej 75 proc. jej wartości.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama