Reklama

Tarcza finansowa: czy da się uniknąć podatku od subwencji z Polskiego Funduszu Rozwoju

Tarcza finansowa wprowadziła dla przedsiębiorców możliwość otrzymania pomocy finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju. Zarówno charakter tej pomocy, jak i sposób jej podatkowego rozliczenia budzą wątpliwości.

Aktualizacja: 26.09.2020 14:40 Publikacja: 26.09.2020 00:01

Tarcza finansowa: czy da się uniknąć podatku od subwencji z Polskiego Funduszu Rozwoju

Foto: Adobe Stock

Eksperci apelują o wprowadzenie przepisów jednoznacznie zwalniających otrzymywane środki z opodatkowania. Warto się jednak zastanowić czy w braku takich przepisów podatnik może szukać innych sposobów obrony przed podatkiem.

Przedsiębiorcy, którzy spełniają określone warunki (m.in. spadek obrotów i zatrudnianie pracowników) mogą złożyć wniosek do PFR o udzielenie wsparcia finansowego. Jego wysokość zależy głównie od statusu przedsiębiorcy, skali spadku obrotów związanego z COVID-19 oraz ilości zatrudnionych pracowników. Wsparcie ma co do zasady charakter zwrotny, jednak regulamin przewiduje możliwość częściowego zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji, do maksymalnie kwoty stanowiącej 75 proc. jej wartości.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dobra umowa to podstawa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Jak chronić prawa wspólnika mniejszościowego w spółce z o.o.
Biznes
Zarząd odpowie za działania na szkodę spółki
Biznes
HR Compliance to filar bezpiecznej firmy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czy można restrukturyzować „wierzytelności śmieciowe”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama