Reklama

Jakie znaczenie dla rozwoju firmy ma kultura projektowania

O tym, czym dla współczesnego biznesu jest doświadczenie użytkownika, jak tworzyć kulturę designu pozytywnie wpływającą na wyniki organizacji oraz czy kryzys spowodowany wybuchem pandemii potrząsnął branżą „user experience" – mówi w rozmowie z Michałem Kołtuniakiem Wojciech Chojnacki z Symetrii, agencji UX.

Publikacja: 11.08.2020 15:45

Jakie znaczenie dla rozwoju firmy ma kultura projektowania

Foto: AdobeStock

Symetria UX istnieje od 1998 r. Internet był wtedy w powijakach i chyba niewiele osób w Polsce słyszało o czymś takim, jak user experience (UX), co najczęściej tłumaczone jest na polski jako doświadczenie użytkownika. Czy po ponad 20 latach jesteśmy już w innym miejscu?

WOJCIECH CHOJNACKI: Nieporównywalnie zmieniły się zakres i znaczenie, jakie mają dla biznesu jakość i wygoda usług cyfrowych z perspektywy klienta. 20 lat temu dla wielu firm to był wycinek działalności i raczej pewna ciekawostka. U większości menedżerów produktów z tamtych lat, zobaczenie jak duże problemy mają prawdziwi użytkownicy podczas korzystania z ich usług wywoływało dosłowne opadnięcie szczęki. Produkty budowało się tak, by działały, odpowiadały na „wymagania” twórców i im się podobały – tak pracowały zarówno raczkujące startupy jak i wiodące firmy. Dziś, dla większości organizacji, kanały cyfrowe to podstawa relacji z klientami i pracownikami, a dobre doświadczenie odbiorcy jest jednym z niewielu prawdziwych i trudnych do skopiowania wyróżników marki. Menedżerów nie trzeba już przekonywać, że doświadczenie użytkownika (UX) to budowa zarazem lojalności klientów jak i motywacji pracowników. Wyzwaniem natomiast okazuje się sprawienie by podejście zorientowane na klienta było stosowane poprawnie i efektywnie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama