Aktualizacja: 11.08.2020 14:14 Publikacja: 11.08.2020 15:45
Foto: AdobeStock
Symetria UX istnieje od 1998 r. Internet był wtedy w powijakach i chyba niewiele osób w Polsce słyszało o czymś takim, jak user experience (UX), co najczęściej tłumaczone jest na polski jako doświadczenie użytkownika. Czy po ponad 20 latach jesteśmy już w innym miejscu?
WOJCIECH CHOJNACKI: Nieporównywalnie zmieniły się zakres i znaczenie, jakie mają dla biznesu jakość i wygoda usług cyfrowych z perspektywy klienta. 20 lat temu dla wielu firm to był wycinek działalności i raczej pewna ciekawostka. U większości menedżerów produktów z tamtych lat, zobaczenie jak duże problemy mają prawdziwi użytkownicy podczas korzystania z ich usług wywoływało dosłowne opadnięcie szczęki. Produkty budowało się tak, by działały, odpowiadały na „wymagania” twórców i im się podobały – tak pracowały zarówno raczkujące startupy jak i wiodące firmy. Dziś, dla większości organizacji, kanały cyfrowe to podstawa relacji z klientami i pracownikami, a dobre doświadczenie odbiorcy jest jednym z niewielu prawdziwych i trudnych do skopiowania wyróżników marki. Menedżerów nie trzeba już przekonywać, że doświadczenie użytkownika (UX) to budowa zarazem lojalności klientów jak i motywacji pracowników. Wyzwaniem natomiast okazuje się sprawienie by podejście zorientowane na klienta było stosowane poprawnie i efektywnie.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas