Reklama

Księgowanie rozrachunków w walutach obcych

Składniki aktywów i pasywów wyrażone np. w euro lub dolarach, w tym najczęściej należności i zobowiązania, ujmuje się w księgach rachunkowych na moment ich powstania z zastosowaniem odpowiedniego kursu waluty. W trakcie roku obrotowego rozrachunki te są wyceniane według kursu średniego ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski z dnia poprzedzającego dzień przeprowadzenia operacji gospodarczej.

Publikacja: 04.02.2020 17:30

Księgowanie rozrachunków w walutach obcych

Foto: Adobe Stock

Jeżeli rozrachunki do dnia bilansowego nadal nie zostały uregulowane w jakiejkolwiek formie, to na dzień bilansowy podlegają one ponownej wycenie, której podstawą jest art. 30 ust. 1 uor. Przepis ten zobowiązuje bowiem jednostkę do ponownej, bilansowej wyceny posiadanych przez nią aktywów i pasywów, które zostały wyrażone w walucie obcej (np. należności, zobowiązania, środki pieniężne zgromadzone na rachunku walutowym lub w kasie walutowej). Na dzień bilansowy składniki aktywów i pasywów wyrażone w walutach obcych wycenia się po obowiązującym na ten dzień średnim kursie ogłoszonym dla danej waluty przez NBP.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama