Aktualizacja: 22.03.2025 07:27 Publikacja: 11.01.2022 13:48
Adrian Malinowski, komisarz generalny sekcji polskiej na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju przemawiający w Pawilonie Polski podczas Narodowego Dnia Polski na Expo (7 grudnia 2021 r.).
Foto: PAIH
Minęła już połowa trwania Expo w Dubaju. Jak ogólnie ocenia pan te trzy miesiące z punktu widzenia obecności Polski na Wystawie Światowej?
Za nami trzy bardzo intensywne miesiące obecności Polski na Expo 2020 Dubai i cieszy nas tak duża frekwencja, potwierdzająca, że Pawilon Polski należy do jednych z najchętniej odwiedzanych. Pawilon Polski, imponujący pod wieloma względami, wzbudza duże zainteresowanie gości i mediów z całego świata. To bardzo istotne ze względu na wielowymiarową promocję Polski na świecie. W ciągu trzech miesięcy zorganizowaliśmy szereg wydarzeń biznesowych i kulturalnych. Mam nadzieję , że kolejne miesiące przyniosą wiele korzyści biznesowych i gospodarczych, a wszystkim, którzy odwiedzą nasz pawilon dostarczą niezapomnianych wrażeń. Cieszymy się, że Pawilon Polski ma szansę być prawdziwym miejscem promocji dla polskich firm – zarówno tych, które prezentowane są w ramach ekspozycji multimedialnej, ale również tych, które uczestniczą w innych, licznych inicjatywach programu gospodarczego.
Już za tydzień w Dubaju odbędzie się Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze. Ma to być kulminacyjny moment programu gospodarczego Polski na Expo w Dubaju, gdyż nasz kraj stawia na wzmocnienie współpracy gospodarczej z państwami arabskimi.
Ruszyło EXPO 2020 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Opóźniona o rok, przez pandemię koronawirusa, wystawa światowa otworzyła wreszcie swe podwoje. Wraz z nią otwarto polski pawilon.
Przez 6 miesięcy, licząc od 1 października br., na EXPO odbędzie się niemal 1000 wydarzeń o charakterze gospodarczym i kulturalnym, z których najważniejsze to: Dzień Polski, Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze.
Już za 2 tygodnie rozpocznie się Światowa Wystawa EXPO w Dubaju. Nasz kraj nastawia się przede wszystkim na promocję gospodarki i rodzimego biznesu, ale nie zabraknie też elementów kultury i sztuki.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Dziś zaczyna się tegoroczny Ramadan. Jego pozytywną stroną dla ludzi biznesu jest wyższy popyt na towary i usługi oraz wyższa konsumpcja.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Polscy producenci żywności radzą sobie dobrze, jednak lista ryzyka jest długa. Wojna handlowa i choroby - ptasia grypa czy pryszczyca, a także najwyższe ceny energii, to stała lista obaw sektora spożywczego.
To pracownicy z sektora handlu najczęściej liczą się teraz z ryzykiem utraty zatrudnienia, które dostrzega prawie co trzeci z pracujących Polaków.
Sieć zapłaciła w ub.r. 883 mln euro podatków polskiemu fiskusowi. Zainwestowała też 440 mln euro, w tym roku także wyda u nas ponad 500 mln euro
Dubajska czekolada może zawierać ślady pleśni – informuje niemiecki tygodnik „Der Spiegel”. Niemiecka Fundacja Warentest odkryła, że ta najbardziej popularna i kosztowna czekolada może być niebezpieczna dla konsumentów. Nie wszyscy producenci produkują ja z jednakową dbałością.
UE nie potrzebuje wojny celnej, bo sama pielęgnuje bariery w handlu na unijnym rynku, które odpowiadają 45 a nawet 110-proc. cłom - zauważa Andrzej Sadowski, prezydent Centrum im. Adama Smitha, w programie Magazyn o Biznesie.
Fundacja Centralna wskazała winnych katastrofy na Odrze i dostanie nagrodę, choć po batalii sądowej. Skarb Państwa ma wypłacić milion złotych. Ekolodzy wskazali na... ministrów, premiera, prezesów spółek. Ekologów reprezentował Greenpeace.
Polacy w 2024 r. wydali na wszelkie rodzaje pieczywa aż 11,3 mld zł. Rynek się zmienia, rosną nowe kategorie, jak bułki do hot dogów czy hamburgerów. Pieczywa w 2024 r. kupiliśmy 1,2 mln ton. Niestety, jest to też najczęściej wyrzucany produkt spożywczy.
W wywołanej przez Donalda Trumpa wojnie handlowej z Unią Europejską i Wielką Brytanią straty obu stron sięgną łącznie 10 bln dolarów, podliczyła Amerykańska Izba Handlowa w Brukseli. Zdaniem Amerykanów, to biznes z USA straci w tym starciu więcej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas