Aktualizacja: 10.07.2025 08:01 Publikacja: 17.08.2022 22:04
Foto: Adobe Stock
Klauzule waloryzacyjne oraz indeksacyjne są coraz popularniejszym rozwiązaniem, ale jak przypomina UOKiK umieszczenie w umowie niedozwolonych klauzul czy stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów może kosztować przedsiębiorcę karą w wysokości 10 proc. rocznego obrotu.
Podstawowy warunek Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów to - Postanowienia stosowane w umowach z konsumentami muszą być jasne i precyzyjne. Co ważne nie każda zmiana umowy jest możliwa, ale jeśli w czasie jej obowiązywania cena może się zmienić konsument powinien już na etapie zawierania umowy wiedzieć, jak cena ta może się kształtować i w jakich sytuacjach może ulec zmianie. Postanowienia umowne muszą powinny być skonstruowane także w taki sposób by były zrozumiałe dla każdego konsumenta.
Mikro, małe i średnie firmy, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wdrażając zasady dostępności w swoich prod...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
67 proc. małych i średnich firm budowlanych doświadcza problemów z płynnością finansową. Tylko co trzecie przeds...
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas