Boty rozwijają się w błyskawicznym tempie, są coraz inteligentniejsze i skuteczne. Co ważne z perspektywy przedsiębiorców coraz mniej denerwują klientów. Dotychczas był to powszechne zjawisko, natomiast teraz 70 % badanych pozytywnie ocenia ich efektywność. W Polsce ponad połowa obywateli miała już z nimi styczność. 

Ich wprowadzenie do firmy może przynieść realne oszczędności - według opublikowanego w "Chatbots Magazine" raportu, boty pomagają obniżyć koszty obsługi klienta nawet o 30 %. 

Swoim działaniem realnie odciążają ludzkie zasoby działów obsługi klienta - są w stanie pokierować klienta w czasie zakupów, zebrać opinie zarówno o produkcie jak i jakości obsługi czy odpowiedzieć na część pytań i problemów konsumentów. To sprawia, że pracownicy nie muszą poświęcać na to swojego czasu i mogą skupić się na tych bardziej skomplikowanych sytuacjach. 

Czytaj więcej

Do niedawna tylko irytowały. Teraz cyfrowi asystenci pomagają firmom oszczędzać