Reklama
Rozwiń

Sukcesja to mało popularne rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców

W Japonii popularnym zjawiskiem jest adopcja dorosłych mężczyzn, wykonuje się je, by rodzina miała komu powierzyć prowadzenie biznesu. W Polsce obowiązuje podobne przekonanie - firma powinna pozostać w rękach rodziny założyciela.

Publikacja: 27.11.2022 18:43

Sukcesja to mało popularne rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Przekonanie panuje to mimo samych spadkobierców, którzy rzadko kiedy są zainteresowani przejęciem nowego "obowiązku". Sprzedaż podmiotowi zewnętrznemu rozważa mniej niż co piąty – wynika badania naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.

Sukcesja to proces długotrwały i każda ze stron musi się do niego odpowiednio przygotować, zarówno stary jak i nowy "król" - przyszły właściciel powinien mieć możliwość dalszej nauki i zbierania doświadczenia pod okiem założyciela, ale także mieć prawa realizacji swoich projektów i wdrażania nowych pomysłów, świeże spojrzenie może wnieść dużo dobrego dla wszystkich. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?