Sukcesja to mało popularne rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców

W Japonii popularnym zjawiskiem jest adopcja dorosłych mężczyzn, wykonuje się je, by rodzina miała komu powierzyć prowadzenie biznesu. W Polsce obowiązuje podobne przekonanie - firma powinna pozostać w rękach rodziny założyciela.

Publikacja: 27.11.2022 18:43

Sukcesja to mało popularne rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Przekonanie panuje to mimo samych spadkobierców, którzy rzadko kiedy są zainteresowani przejęciem nowego "obowiązku". Sprzedaż podmiotowi zewnętrznemu rozważa mniej niż co piąty – wynika badania naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.

Sukcesja to proces długotrwały i każda ze stron musi się do niego odpowiednio przygotować, zarówno stary jak i nowy "król" - przyszły właściciel powinien mieć możliwość dalszej nauki i zbierania doświadczenia pod okiem założyciela, ale także mieć prawa realizacji swoich projektów i wdrażania nowych pomysłów, świeże spojrzenie może wnieść dużo dobrego dla wszystkich. 

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
Finanse
Rodzina daje moc giełdowym biznesom
Finanse
Ceny LPG poszły w górę. Co czeka nas w grudniu?
Materiał Promocyjny
Podwyżki akcyzy na alkohol budzą uzasadnione obawy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Finanse
Gaz LNG drożeje. Winna pogoda i sytuacja geopolityczna
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką