Reklama

Sukcesja to mało popularne rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców

W Japonii popularnym zjawiskiem jest adopcja dorosłych mężczyzn, wykonuje się je, by rodzina miała komu powierzyć prowadzenie biznesu. W Polsce obowiązuje podobne przekonanie - firma powinna pozostać w rękach rodziny założyciela.

Publikacja: 27.11.2022 18:43

Sukcesja to mało popularne rozwiązanie wśród polskich przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Przekonanie panuje to mimo samych spadkobierców, którzy rzadko kiedy są zainteresowani przejęciem nowego "obowiązku". Sprzedaż podmiotowi zewnętrznemu rozważa mniej niż co piąty – wynika badania naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.

Sukcesja to proces długotrwały i każda ze stron musi się do niego odpowiednio przygotować, zarówno stary jak i nowy "król" - przyszły właściciel powinien mieć możliwość dalszej nauki i zbierania doświadczenia pod okiem założyciela, ale także mieć prawa realizacji swoich projektów i wdrażania nowych pomysłów, świeże spojrzenie może wnieść dużo dobrego dla wszystkich. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama