Reklama

Start-upy nie chcą płacić za dostęp do sieci i nie zgadzają się z UE

Unia Europejska rozważa wprowadzenie obowiązkowych opłat za korzystanie z infrastruktury technicznej dla wszystkich firm, których działalność oparta jest w całości o internet.

Publikacja: 19.05.2023 18:18

Start-upy nie chcą płacić za dostęp do sieci i nie zgadzają się z UE

Foto: Adobe Stock

Zmiany mają skupić się przede wszystkim na tzw. bi techach, czyli m.in. firmach takich jak Google, Facebook czy Netflix - ich produkty opierają się w pełni na usługach internetowych mimo iż nie posiadają własnej infrastruktury sieciowej. 

Unijny projekt ma nałożyć na przedsiębiorców oferujących takie usługi dodatkowe opłaty za korzystanie z infrastruktury, za taką zmianą mają lobbować przede wszystkim operatorzy telekomunikacyjni, którzy odpowiadają za tę infrastrukturę, w tym koszty jej budowy. W ich zamyśle big techy miałyby przejąć część tych kosztów na siebie. W założeniu pomysł wydaje się być "rozsądnym" rozwiązaniem, gdyż to właśnie tego typu spółki zyskują najwięcej, ale eksperci wskazują drugą stronę medalu - młode start-upy, tzw. jednorożce mogą stracić szanse rozwoju przez nałożone na nie dodatkowe koszty. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama