Aktualizacja: 01.07.2025 09:29 Publikacja: 25.08.2023 19:52
Foto: Adobe Stock
Spółki kolejowe, tak jak wszyscy przedsiębiorcy, muszą mierzyć się z wysokimi kosztami energii oraz paliw i rosnącymi stawkami wynagrodzenia, do tego dochodzą również koszty utrzymania taboru, dostępu do infrastruktury. Dzieje się to przy jednoczesnym spadku popytu na tego rodzaju usługi, ale także rosnącej konkurencji i spadających marżach.
Te pesymistyczne dane i perspektywy na przyszłość potwierdzają dane GUS - w I półroczu łączne przewozy towarów, bez transportu samochodowego gospodarczego oraz bez kolejowych przewozów manewrowych i wąskotorowych, wyniosły 273,8 mln ton. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznaczało to spadek o 5 proc.
Mikro, małe i średnie firmy, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wdrażając zasady dostępności w swoich prod...
67 proc. małych i średnich firm budowlanych doświadcza problemów z płynnością finansową. Tylko co trzecie przeds...
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu ograniczenia sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas