Aktualizacja: 20.04.2025 01:29 Publikacja: 25.08.2023 19:52
Foto: Adobe Stock
Spółki kolejowe, tak jak wszyscy przedsiębiorcy, muszą mierzyć się z wysokimi kosztami energii oraz paliw i rosnącymi stawkami wynagrodzenia, do tego dochodzą również koszty utrzymania taboru, dostępu do infrastruktury. Dzieje się to przy jednoczesnym spadku popytu na tego rodzaju usługi, ale także rosnącej konkurencji i spadających marżach.
Te pesymistyczne dane i perspektywy na przyszłość potwierdzają dane GUS - w I półroczu łączne przewozy towarów, bez transportu samochodowego gospodarczego oraz bez kolejowych przewozów manewrowych i wąskotorowych, wyniosły 273,8 mln ton. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznaczało to spadek o 5 proc.
Pawilon Polski na EXPO 2025 w Osace przez blisko pół roku będzie służył promocji polskiej gospodarki, możliwości...
Jedynie 31 postępowań w sprawie opóźnień w płatnościach wszczął w 2024 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentó...
Po Wielkanocy w Poznaniu odbędzie się bezpłatne spotkanie informacyjne poświęcone możliwościom wsparcia dla mikr...
Liczne akty prawne wydawane na poziomie unijnym stanowią wyzwanie dla ustawodawców krajowych, którzy są zobowiąz...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Dzięki uwolnieniu sądów od zbędnego nadzoru nad przebiegiem wykonywania upadłości konsumenckiej jest szansa na p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas